تلاش برای کند کردن روند خروج مهاجرین از کشورهای همسایه

خبرگزاری خاورمیانه

ریاست اجرائیه با بیان اینکه افغانستان آماده گی های لازم برای پذیرش بیش از حد مهاجران را ندارد اظهار داشت که برای کند کردن این روند از کشورهای همسایه و جهان، تلاش ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی در نشست امروز (۲۹قوس) شورای وزیران اظهار داشت که برای صحبت در رابطه با خروج مهاجرین، قرار است که معاون دوم این نهاد به ایران سفر کند.

به گفته وی، حاجی محمد محقق در سفر به ایران روند خروج مهاجرین، چالش ها و معضلات آنها، طرح آمایش دانشجویان، تمدید اقامت دارندگان پاسپورت های طرح خانواری و دیگر موارد را به بحث خواهد گرفت.

عبدالله اظهار داشت با توجه به این که هنوزهم شمار زیادی از شهروندان کشور در ایران و پاکستان مهاجر هستند، برای رفع چالش ‌های آنها نیاز به گفتگوی تازه دو جانبه است.

این در حالی است که به تازه گی سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان روند خروج مهاجرین از کشورهای منطقه به ویژه ایران و پاکستان را بیش از حد بیان کرده بود.

در عین حال، ریاست اجرائیه می گوید که افغانستان با توجه به افزایش ورود بیجاشدگان داخلی، آماده گی پذیرش آن را ندارد.

منبع اظهار داشت که حکومت افغانستان از تمام راه ‌های ممکن و گزینه ‌های موجود برای حل مشکلات شهروندان در کشورهای خارجی استفاده کرده‌ است و در این زمینه تلاش‌ ها همچنان جریان دارد.

به گفته ریاست اجرائیه، در سال روان بیشترین منابع حکومت برای اسکان مهاجرین بازگشت کننده از کشورهای ایران و پاکستان در شهرک‌ های مهاجرین در کابل، جلال آباد و سایر ولایات به مصرف رسیده‌ است.

گفتنی است که هنوز هم ده‌ ها هزار مهاجر از سراسر دنیا در بدترین شرایط ممکن قرار دارند و آینده ‌شان نامعلوم است که در این بین شمار زیادی از شهروندان افغانستان حضور دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *