۱۲۱ قلم آثار باستانی دوره اسلامی در موزیم غزنی بازسازی شدند

تیم انجنیری موزیم ملی کشور طی سه ماه گذشته ۱۲۱ قلم اثار تاریخی دوره اسلامی را که در اثر حوادث طبعی و بیشتر چند سال قبل در پی انفجار موتربمب در نزدیکی موزیم تخریب شده بودند، بازسازی، شستشو و آماده نمایش در موزیم ساختند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انجنیرعبدالکریم متین والی غزنی روزگذشته ازموزیم این ولایت و اثار بازسازی شده دیدن نمود و پس از بررسی آثار موجود در این موزیم، به مسئولین ریاست اطلاعات و فرهنگ هدایت داد تا پیشنهادی را برای تأمین امکانات لازم برای آماده ساختن موزیم غزنی بروی سیاحین، بالاخص محصلین پوهنتون این ولایت ترتیب و جهت رسیدگی به وزارت اطلاعات و فرهنگ ارسال نمایند.

والی غزنی افزود: موزیم غزنی آثار کافی برای نمایش دارد، من شخصا برای آماده شدن موزیم برای نمایش آثار تلاش میکنم، تا از وزارت اطلاعات و فرهنگ و یاهم سفارتخانه های که میدانم میتوانند مارا کمک کنند، امکانات و کمکهای ضروری را تأمین کنم.

اعضای تیم انجنیری موزیم ملی کشور که از چندی به اینسو در ولایت غزنی بسر میبرند، ۱۲۱ قلم آثار مختلف تاریخی دوره اسلامی را بازسازی و پاک کاری کرده اند ودیپوی موزیم غزنی را نیز تنظیم نموده اند.

این در حالیست که گفته می‌شود از چندی بدین‌سو قاچاق‌بران اثار باستانی در ولایت‌های بامیان، دایکندی و فاریاب در پی کشیدن اثار باستانی استند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *