یک بانوی جوان از سوی شوهر اولش در بادغیس تیرباران شد

خبرگزاری خاورمیانه

یک مرد که در صفوف طالبان مسلح بود، به هدایت ولسوال نام نهادشان برای ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس، خانم جوانش را تیرباران کرد.

زرغونه شیرزاد، رئیس امور زنان ولایت بادغیس به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این رویداد شام دیروز در منطقه دایزنگی ولسوالی آبکمری و به دستور ولسوال نام نهاد طالبان مسلح برای این ولسوالی رخداد.

به گفته وی، عزیزه ۱۸ ساله زمانی از سوی شوهر اولش تیرباران می شود که شوهرش بعد از سه سال و طلاق وی به منزلشان رفته و او را می کشد.

بانو شیرزاد اظهار داشت که محمد یوسف، شوهر اول این خانم، سه سال پیش و بعد از ازدواج با عزیزه به ایران رفته و در جریان این سفر، خانمش را توسط وکیلش طلاق داده بود.

در عین حال، محمد ناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس به خاورمیانه گفت که این دختر ۱۸ ساله بعد از آن تیرباران شد که سه سال پیش با یک پسر ازدواج کرده و شوهرش برای کار به ایران رفت و بعد از مدتی یکی از اقارب خود را وکیل گرفته و طلاقش را گرفت و دختر نیز بعد از طلاق با یک فرد دیگر ازدواج کرد.

نظری اظهار داشت که بعد از سه سال، شوهر سابق وی (محمد یوسف) به منطقه آمده و ادعا کرد که این دختر بدون اجازه وی طلاق گرفته و ازدواج کرده است؛ به همین منظور دادگاه طالبان مسلح حکم «تفریق» دختر و شوهر جدیدش را داد.

این عضو شورای ولایتی بادغیس افزود که بعد از حکم دادگاه، شماری از افراد وابسته به ملا عصمت، ولسوال نام نهاد طالبان مسلح برای ولسوالی آبکمری به خانه پدر دختر رفته و وی را تیرباران کردند.

وی تصریح کرد که دختر به قتل رسیده، دو کودک نیز از شوهر دومش دارد.

بر اساس معلومات نظری، منطقه دایزنگی ولسوالی آبکمری در اختیار طالبان مسلح است و دولت هیچ کنترولی بر آن ندارد و به همین منظور، طالبان مسلح خود در مشکلات آن تصمیم می گیرند.

بر اساس آمار ریاست زنان ولایت بادغیس، قتل های اینگونه دختران و یا زنان در این ولایت به ندرت صورت می گیرد و بیشتر خشونت ها شامل لت و کوب، ازداوج های پیش از وقت، بد دادن و یا هم ازدواج های اجباری است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *