کوریای شمالی: تهدید ترامپ مبنی بر نابود کردن این کشور را به واق، واق سگ تشبیه کرد

وزیر خارجه کوریای‌شمالی در پاسخ به سخنان ترامپ واکنش نشان داده گفت که تهدیدهای ترامپ مبنی بر نابودی کوریا‌ی‌شمالی به واق واق سگ شباهت دارد.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه: “ری یونگ هو” وزیر امور خارجه ۷۴ ساله کوریای‌شمالی دیروز در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت:” اگر او (ترامپ) فکر می کند که می تواند ما را با واق واق سگ بترساند باید بداند که این تنها رویای یک سگ است.

وزیر امور خارجه کوریای‌شمالی یک روز پس از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این موضع را اتخاذ کرد، رییس جمهور امریکا، پیونگ یانگ را تهدید کرده بود که اگر به تهدیدات خود علیه واشنگتن ادامه دهد چاره ای جز نابودی این کشور ندارد

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی بر خلاف رویه ثابت روسای جمهور پیشین آمریکا در ۷ دهه گذشته عمل کرده و بدون حتی یک بار اشاره به موضوع فلسطین، حکومت های ۵ کشور کوریای‌شمالی، ایران، کوبا، ونزوئلا و سوریه را با تندوتیزترین عبارات به باد انتقاد گرفت.

رییس جمهور امریکا در سخنرانی خود کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را “مرد موشکی” خطاب کرد و حکومت دیکتاتور فاسد خواند.

در پاسخ حسن روحانی رییس جمهور ایران، دونالد ترامپ رییس امریکا را “نااهل عرصه سیاست” گفت و ادبیات ترامپ را  جاهلانه، زشت و کینه‌توزانه خواند.

همچنان رییس جمهوری ونروئلا به ترامپ لقب “هیتلردوم” را داد؛ در همین حال وزیر امور خارجه کوریای‌شمالی در مورد لقب مرد موشکی که ترامب به رهبر کوریای‌شمالی داده گفت که او برای افکار ترامپ بسیار متاسف است.

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *