کوریای شمالی: آزمایش اتمی اقدامی دفاعی در برابر تهدید امریکاست

072628رهبر کوریای شمالی میگویند: آزمایش بمب هایدروجنی اقدامی دفاعی در برابر تهدید جنگ اتمی آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای شمالی گفت: آزمایش بمب هایدروجنی برای دفاع از خود و دفاع مطمئن از صلح شبه جزیره کوریا و امنیت منطقه در برابر خطر جنگ اتمی اپریالیست‌ها به رهبری آمریکاست.

وی افزود: این حق قانونی یک کشور مستقل و خودمختار است و یک اقدام عادلانه محسوب می‌شود که هیچ کس نمی‌تواند از آن انتقاد کند.

این اظهارات کیم جونگ اون، در راستای لفاظی‌های رسمی مقامات این کشور منتشر شده که در آن برای توجیه برنامه اتمی خود، آمریکا را به دلیل استقرار تسلیحات اتمی در شبه جزیره کوریا مقصر می‌داند.

این نخستین واکنش رهبر کوریای شمالی از زمان آزمایش این بمب هایدروجنی در روز چهارشنبه است.

آمریکا اعلام کرده که هیچ تسلیحات اتمی در کوریای جنوبی مستقر نکرده است اما با سئول درباره استقرار تسلیحات استراتژیک در شبه جزیره کوریا به دنبال آزمایش اخیر کوریای شمالی مذاکره می‌کند.

رسانه‌ها گزارش دادند “تسلیحات استراتژیک” مورد نظر آمریکا ممکن است شامل استقرار زیردریایی مجهز به تسلیحات اتمی و بمب افکن‌های B-2 و B-52 باشد که قادر به حمل بمب‌های اتمی هستند.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند آزمایش اخیر کوریای شمالی برای آنکه یک آزمایش بمب هایدروجنی باشد بسیار کوچک بوده است.

کیم جونگ اون تاکید کرد که این آزمایش اتمی همزمان با سالی انجام شد که قرار است کنگره سراسری حزب کمونیست حاکم برگزار شود.

Author

About Author