کرسی شورای ولایتی بغلان در گروی یک وکیل غیرحاضر

یک عضو شورای ولایتی بغلان از ماه‌ها بدین‌سو غیر حاضر بوده و هنوز جای وی خالی است و کرسی‌اش نیز در حالت بی‌سرنوشتی قرار دارد.

نورضیا ایماق، عضو شورای ولایتی بغلان از ماه‌ها بدین‌سو در خارج از کشور است و در این مدت به وظیفه‌اش در شورای ولایتی بغلان حاضر نشده؛ اما تا هنوز در مورد وی تصمیمی مطابق قانون گرفته نشده است.

غیرحاضری دایمی بانو ایماق را اسدالله شهباز رئیس شورای ولایتی بغلان تائید می‌کند، اما در مورد اینکه سرنوشت کرسی خالی وی چه خواهد شد، وضاحت نمی‌‌دهد.

در عین حال محمدحنیف کهگدای، منشی شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که از غیابت بانو ایماق حدود چهار ماه می‌گذرد و آنان در این مورد به مکتوب اداره ارگان‌های محلی در قسمت غیرحاضری وی پاسخ داده‌اند.

به گفته وی؛ «مطابق قانون حاضری بانو ایماق «قید» شده و معاشش نیز مطابق قانون قطع گردیده است.»

آقای کهگدای می‌گوید، باید بجای این وکیل، کاندیدای دیگری که مطابق قانون شرایط شمولیت را داشته باشد معرفی و وی منفک گردد.

وی علاوه می‌کند :«اینکه «قانون بالای غریب تطبیق می‌شود بالای سرمایه دارد نی، موضوع جدا است.»

از سویی هم اداره ارگان‌های محلی می‌گوید، در مورد غیابت بانو ایماق سه ماه پیش مکتوبی را به شورای ولایتی بغلان فرستاده‌اند.

سعید احمد خموش، رئیس عمومی انسجام امور شوراهای محلی در اداره مستقل ارگان‌های محلی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، پس از آگاهی در این مورد؛ مکتوبی را به آدرس شورای ولایتی بغلان فرستاده‌اند که از آن سه ماه می‌گذرد؛ اما جواب مکتوب حدود دو هفته پیش دوباره مواصلت کرده است.

وی می‌افزاید، مطابق قانون تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت این وکیل غیر حاضر بدوش رئیس و اعضای شورای ولایتی بغلان بوده و صراحت قانون اینست که باید هر عضو شورا در صورت بیست روز غیرحاضری غیرموجه، منفک و فرد دیگری که در انتخابات پس از وی آرای بلند داشته باشد، بجایش معرفی گردد.

از جانب دیگر گفته‌هایی وجود دارد که نورضیا ایماق به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شده است.

اما ناجیه ایماق نماینده مردم بغلان در مجلس و خواهر نورضیا ایماق می‌گوید که خواهرش در این مدت برای تداوی به کشور هندوستان رفته است.

بانو ایماق پناهنده شدن خواهرش را رد می‌کند و در زمینه غیرحاضری وی توجیهاتی نیز دارد، وی می‌گوید شماری از نماینده‌گان مجلس از سال‌ها بدین‌سو با فامیل‌شان در بیرون از کشور به سر می‌برند و حتی تعدادی از نماینده‌گان را رئیس مجلس به نام نمی‌شناسد.

از اینکه مردم برای وکلای منتخب‌شان به هدف خدمت‌گذاری رأی می‌دهند و از آنان توقع حل مشکلات‌شان را دارند؛ اما این‌گونه مشکلات می‌تواند چالش‌آفرین باشد و موکلین را با سردرگمی روبرو بسازد.

اعضای شورای ولایتی در ولایت‌های مختلف در امان نیستند و شاید یکی از دلایل غیرحاضری و پناهنده شدنشان به کشورهای خارجی همین امر باشد؛ زیرا چندی پیش علم‌جان مجاهد عضو شورای ولایتی بغلان از سوی طالبان مسلح کشته شده بود.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *