پایان انتقال مسئولیت های امنیتی در کشور

مراسم واگذاری تمامی مسئولیت های امنیتی از نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان امروز (سه شنبه ۲۸ جوزا) در کابل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری خاور میانه این مراسم با حضور حامدکرزی رئیس کشور، آندرس فوگ راسموسن، فرمانده عمومی ناتو و شمار از مقامات نظامی و ملکی افغانستان و آیساف در کابل برگزار شده بود نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا، مسئولیت کلیه عملیات‌های نظامی را به اردوی ملی  و پولیس ملی کشور تحویل دادند.
در این مراسم حامد کرزی رئیس جمهورکشورمان گفت که از فردا چهار شنبه (۲۹ جوزا)  کلیه عملیات‌های نظامی در سراسر افغانستان توسط ارتش ملی این کشور فرماندهی می‌شود.

آقای کرزی ابراز امیدواری کرد که نیروهای امنیت ملی افغانستان،  همه عملیات‌های نظامی را در این کشور فرماندهی خواهد کرد و این نیروها  آماده حفظ امنیت در کشورشان هستند.

رئیس جمهور کشور، همچنین در این مراسم خواستار پایان یافتن حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا به خانه‌ای مردم افغانستان شد.

گفتنی است که انتقال مسئولیت امنیت، یک نقطه عطف از زمان آغاز جنگ به رهبری امریکا علیه افغانستان در سال ۲۰۰۱، با هدف حذف طالبان از قدرت بود که متاسفانه در این راستا به کامیابی نرسید و هنوز هم طالبان به عملیات های نظامی و انتحاری خویش ادامه داده و هر روز از مردم بیگناه افغانستان قربانی می گیرد.

با این وجود قرار است نیروهای ناتو به رهبری امریکا تا ختم سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شوند اما دیدگاه و گمانه های مختلف وجود دارد که با خروج نیروهای خارجی از کشور، جنگ داخلی با مداخله عناصر تفکر طالبانی در این کشور از سر گرفته خواهد شد.

افغانستان هم اکنون ۳۵۰ هزار نیروی نظامی دارد اما شورشیان با شمار اندک اما با همکاری کشور های منطقه از جمله پاکستان همواره مردم بیگناه، سربازان و مقامات بلند پایه دولتی را مورد حمله قرار داده و ده ها نفر را به خاک و خون می کشاند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *