پاکستان و افغانستان ۲ ترمینال در دو نوار مرزی احداث می کنند

pakistan-afghanistanمقامات ارشد امنیتی در ارتش ملی پاکستان گفته است که اسلام آباد و کابل دو ترمینال مرزی در مناطق «مرز تورخم» ولایت ننگرهار و «مرز چمن» ولایت قندهار احداث می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال «جاوید محمود بخاری» از مقامات ارشد ارتش پاکستان تا کید کرده است که پاکستان و افغانستان برای سهولت در رفت و آمد مسافران و نیز توسعه تجارت دوجانبه دو ترمینال جدید احداث می کنند.

وی در ادامه افزود: احداث ترمینال در خطوط مرزی به گسترش و توسعه روابط دوجانبه میان اسلام آباد و کابل کمک شایانی خواهد کرد.

«زبیر موتی والا» رئیس اتاق مشترک تجارت و صنعت افغانستان و پاکستان نیز گفته است: احداث ترمینال مرزی از مطالبات دیرینه بازرگانان دو کشور می باشد. احداث این ترمینال های مرزی جزو تفاهم نامه های بین المللی امضا شده بین دو کشور است.

وی در ادامه افزوده است: احداث این ترمینال ها از فساد و قاچاق کالا جلوگیری به عمل می آورد و کامیون ها و مسافران با دستگاههای جدید بازرسی می شوند.

به گفته وی با احداث این ترمینال های مرزی رفت و آمد از بندر گوادر تا افغانستان افزایش می یابد. ساخت این ترمینال ها با توجه به نیاز و ضرورت حال حاضر صورت می گیرد.

Author

About Author