نیرو های بریتانیایی عامل روی آوردن مردم به طالبان در هلمند

بر اساس یک تحقیق که در یک نشریه جهانی به نشر رسیده آمده است که طالبان در نتیجه فشار نیروهای امریکایی و بریتانیایی در ولایت هلمند سرکوب شده اند، اما به نظر می رسد که آنها انتظار دارند در پایان سال آینده با خروج نیروهای بین المللی این ولایت را تصرف کنند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه،  که در این تحقیق با ۵۳ تن از قوماندانان طالبان و افراد این گروه مصاحبه شده که روز چهارشنبه به نشر رسید، در این تحقیق بر شیوه ای جابجایی هزاران  سرباز بریتانیایی در سال ۲۰۰۶ در ولایت هلمند انتقاد گردیده و گفته شده که این نیروها به عوض بهبودی در وضعیت هلمند به نا امنی ها در آنجا افزوده اند.

نیروهای بریتانیایی در ایجاد ارتباط با مردم محل موفق نبوده اند و برای نجات از مشکلات روی استفاده از توپخانه و قوای هوایی اتکاء کرده اند، تیو فاریل یکی از نویسندگان این تحقیق است، فاریل می گوید، تلفات شدید قوماندانان طالبان را به آتش بس آماده ساخت، اما تعهد طالبان برای ادامه جنگ و نفوذ فزاینده  کمیسیون های نظامی طالبان در شهرهای کویته و پشاور پاکستان بر قوماندانان طالبان محلی باعث شده تا به آسانی موضع شان را تغیر ندهند.

این تحقیق را تیو فاریل رییس بخش امور جنگی در کالج کینگ لندن و انتونیو گیستوزی یک استاد دیگر در این نهاد تحصیلی تهیه و توسط نشریه نهاد تحقیقاتی چاتهم هاوس لندن به نشر رسیده است، آنها می گویند، با این که هلمند از طالبان تصفیه نشد، نیروهای بریتانیایی مردم را از خود ناراحت ساختند، شورشیان مسلح منظم شدند و افراطیان مسلح خارجی نیز به منطقه جلب شدند که خواهان همکاری با طالبان بودند.

محققین، نظامیان بریتانیایی را متهم کرده اند که با نا دیده گرفتن شرایط منطقه شورشیان را تقویت کرده اند، در این تحقیق گفته شده است که نیروهای بریتانیایی در ایجاد ارتباط با مردم محل موفق نبوده اند و برای نجات از مشکلات روی استفاده از توپخانه و قوای هوایی اتکاء کرده اند.

در این تحقیق در جلوگیری از کشت کوکنار به نقش نیروهای بریتانیایی اشاره گردیده و گفته شده است که طالبان از آن به نفع خود استفاده کرده به مردم وعده دادند که با آنها در برابر مبارزه بر ضد کوکنار کمک خواهند کرد، به باور محققین، همین بود که مردم با طالبان پیوستند و در حقیقت حضور نیروهای بریتانیایی زمینه ساز یکجا شدن مردم محل با طالبان شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *