نگرانی ها از افزایش قتل زنان در ولایت سرپل

zananمسولان در ریاست امور زنان ولایت سرپل در پی کشته شدن یک دختر ۱۹ ساله توسط طالبان مسلح در ولسوالی کوهستانات این ولایت از افزایش خشونت ها و قتل زنان درین ولایت نگرانی می کنند.

نسیمه آرزو رئیس امور زنان ولایت سرپل تیرباران شدن خانم ۱۹ ساله را توسط طالبان مسلح یک زنگ خطر برای زنان ولسوالی کوهستانات و بخش های دیگری که در آن طالبان مسلح تسلط دارند می داند.

رئیس امور زنان سرپل در گفتگویی با خبرگزاری خاور میانه از بدترشدن وضعیت درین ولایت نگرانی می کند و از نهادهای حقوق بشر و دولت افغانستان می خواهد که برای مصؤن ماندن زنان، دامنه فعالیت طالبان مسلح را برچینند.

این نگرانی ها درحالی بیان می شود که روز گذشته بانوی ۱۹ ساله بنام آزاده که طفلی هم در بطنش داشت، با همدستی برادرش در ولسوالی کوهستانات توسط طالبان مسلح تیرباران و به قتل رسید.

به گفته رئیس امور زنان سرپل این خانم چندی پیش در اثر خشونت های خانواده گی به خانه امن پناه آورده بود و در آنجا زنده گی می کرد که یک هفته پیش بنابر درخواست برادرش و ضمانت دو نفر دوکاندار با توافق خانهء امن به برادرش تسلیم داده شده است.

رئیس امور زنان سرپل ازین اقدام خانه امن انتقاد کرده می گوید که در جریان تسلیم دهی این خانم به برادرش ریاست امور زنان در جریان قرار داده نشده است.

این درحالیست که پیش ازین نیز در اواخر سال گذشته یک خانم بنام جان افروز در ولسوالی کوهستانات از سوی طالبان مسلح تیر باران شد و خانم دیگری درین ولسوالی از سوی گروه طالبان ذریعه “دره” لت و کوب گردید.

جان افروز نیز مدتی در خانه امن زنده گی می کرد و بعداً به درخواست مادرش دوباره به خانه برگشته بود.

ولسوالی کوهستانات نزدیک به یک سال می شود که تحت کنترول طالبان مسلح قرار دارد و گفته می شود این گروه در هرگونه فعالیت و تطبیق قوانین شان دست باز دارند

Author

About Author