نگرانی آمریکا از مثلث روسیه، ایران و ترکیه

مقامات ارشد روسی معتقدند که آمریکا از اتحاد روسیه، ایران و ترکیه به شدت نگران بوده و تلاش دارد به این اتحاد ضربه بزند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی مجلس سنای روسیه گفت: به باور ما در آینده نزدیک حملات سیاسی آمریکا علیه مثلث روسیه، ایران و ترکیه، شروع خواهد شد.

کلینتسویچ با اشاره به نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص ایران افزود: آمریکا این حق را ندارد که از طرف جهانیان علیه ایران اعلام موضع و این کشور را تهدید کند.

کلینتسویچ با انتقاد از رفتار مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی ایران افزود: چه کسی به آمریکا در سازمان ملل حق داده که از طرف همه کشورهای جهان سخن گوید و بویژه اینکه کشور مستقلی را تهدید کند.

این مقام ارشد روس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها باید به این واقعیت فکر کنند که ایران با عراق و لیبی تفاوت دارد افزود: سیاستمداران آمریکایی همیشه از دوراندیشی، دور مانده است.

وی افزود: تلاش برای بی ثبات کردن کشوری مانند ایران با توانمندی نظامی بالا، اوضاع خاورمیانه را به شدت متشنج می کند.

مقام روس گفت: آمریکا برای اینکه ایران را از مسیر قانونی خارج کند، حتی آماده است تمام جهان را با لغو یکجانبه برجام شانتاژ کند، همه این اقدامات را می توان حمله به ایران در عرصه های مختلف محسوب کرد.

به دنبال بروز برخی ناآرامی ها طی روزهای گذشته در ایران، رئیس جمهوری آمریکا وارد صحنه شد و به صورت علنی از معترضان خیابانی ایران حمایت کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *