ملاعمر در بازداشت نیروهای امنیتی پاکستان به سر می برد

مقام های حکومت پیشین افغانستان مدعی شده اند که “ملا محمد عمر” رهبرگروه طالبان افغان در بازداشت نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کراچی به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبر بازداشت رهبر گروه طالبان بدست نیروهای امنیتی پاکستان در حالی منتشر شد که ایالات متحده امریکا به تازگی اعلام کرده است که با ختم ماموریت نظامی اش و با آغاز سال ۲۰۱۵، نیروهای امریکایی در افغانستان رهبرگروه طالبان را هدف قرار نخواهد داد.

در همین حال ایمل فیضی، سخنگوی حامدکرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان به بی بی سی گفته است که ملا محمد عمر، رهبر طالبان در بازداشت نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کراچی به سر می‌برد.

به گفته آقای فیضی، موضوع بازداشت و نگهداری “ملا محمد عمر” بدست نیروهای نظامی پاکستان در کراچی، توسط جان کری، وزیر امور خارجه امریکا فاش شده‌است.

آقای فیضی گفته‌است جان کری در زمانی‌که سناتور ایالات متحده امریکا بود این موضوع را در دیداری با رئیس جمهور کرزی در میان گذاشت.

به گفتۀ فیضی، کرزی در مورد بازداشت ملا عمر در کراچی وضاحت خواسته بود اما هیچ پاسخ رضایت‌بخشی در یافت نکرد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در دیدار با جان کری گفته‌است که چرا امریکا برای بازداشت “ملاعمر” اقدام نمی‌کند؟ در حالی‌که به خاطر وی جایزه تعیین کرده و شهروندان روزانه به رهبری وی هدف قرار می‌گیرند؛ اما او در بازداشت نیروهای پاکستانی به سر می‌برد.

حکومت پاکستان تاکنون در مورد این گفته‌های سخن‌گوی رییس جمهور پیشین افغانستان اظهار نظر نکرده‌است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *