مقامات سعودی یک شاهزاده معترض دیگر را هم بازداشت کردند

مقامات عربستان سعودی، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی این کشور را به دلیل رد دلایل حکومت، علیه یازده شاهزاده بازداشت شده به زندان انداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از فارس، شاهزاده «ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت ورزش عربستان سعودی، شاهزاده «عبدالله بن سعود بن محمد» رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی را از منصبش برکنار و روانه زندان «الحائر» جایی که چندین شاهزاده دیگر منتقل شده اند، گردید.

زندان الحائر بزرگترین زندان عربستان سعودی در جنوب ریاض است که گفته می‌شود متهمان تروریستی و سیاسی در آن نگهداری می‌شوند.

روز دوشنبه، عبدالله بن سعود بن محمد، فایلی صوتی منتشر کرده و درباره بازداشت یازده شاهزاده در کاخ سلطنتی ریاض، مطالبی بیان کرده و روایت دادستان کل کشور درباره اینکه شاهزادگان به عدم پرداخت قبض برق اعتراض داشته سپس بازداشت شده‌اند، رد کرد.

این شاهزاده سعودی در فایل صوتی گفته است که آنچه دولت در این خصوص می‌گوید «نادرست و باطل» است.

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان از چند ماه گذشته و در پی تشکیل آنچه آن را کمیته مبارزه با فساد می‌نامد، شماری از شاهزادگان را به اتهام فساد بازداشت کرده و در هتل «ریتز کارلتون» نگاه داشته. منابع غربی فاش کرده‌اند که به دلیل کسری بودجه شدید عربستان، بن سلمان قصد دارد دو سوم ثروت دهها شاهزاده بازداشتی را از آنان بگیرد سپس اجازه آزادی آنان را بدهد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *