مشخصات شخصی سه میلیون حاجی در اختیار عربستان، اسرائیل و انگلستان

عربستان سعودی به بهانه جلوگیری از واقعاتی مانند منی سال گذشته، مشخصات شخصی سه میلیون حاجی در حج امسال را در حالی در اختیار دارد که این مشخصات در اختیار انگلستان و اسرائیل نیز قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله عربستان به تمام حجاج دستور داده است تا به محض ورود به این کشور، از دست بندی الکترونیکی که پولیس در اختیار آنها قرار میدهد، استفاده کنند.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی آورده است که این دست بند به نام «مسیر الکترونیک» از سوی شرکت G4S که بزرگترین شرکت امنیتی و انگلیسی در جهان است، ساخته شده است.

در این گزارش آمده است که تمام اطلاعات شخصی حجاج از جمله، پرونده طبی، معلومات اساسی، عکس، نمبر پاسپورت، نمبر ویزه، آدرس در مکه مکرمه و مدینه منوره در آن درج شده و به صورت دیتابیس جمع آوری می شود.

شرکت G4S، همکار نزدیک رژیم صهیونیستی است که ادراه زندان های اسرائیل هم در اختیار وی است.

چندی پیش محمد بنتن، وزیر حج عربستان، به خبرگزاری سعودی «واس» گفته بود که مکتب حجاج سعودی به تمام کشورهای اسلامی ابلاع کرده که استفاده از این دست بند ضروری است و شامل دیتابیس می شود.

به گفته وی، این دست بند به جی پی اس مجهز است و هر لحظه حاجی را تحت کنترول خواهد داشت؛ یعنی این که رفت و آمدهای حاجی به کمپ هایی غیر از محل اقامت خود، دید و بازدید با حجاج دیگر کشورها و معلومات شخصیت های برجسته و حساس کشورهای دیگر را تحت کنترول خواهد داشت و پولیس سعودی نیز از طریق اپ موبایل، حاجی را کنترول می سازد.

با این حساب، سعودی یک دیتابیس مجهز با اشتراک نزدیک به سه میلیون نفر را همراه با اسرائیل و انگلیس در اختیار خواهد گرفت و هر زمان از آن استفاده ابزاری می تواند.

کنترول حجاج در حالی به شرکت G4S انگلستان داده می شود و حکومت ریاض «مسیر الکترونیک» را افتخاری برای خود می داند که چندی پیش و به علت ارتباط شرکت هووایی با ایران، قرارداد تخنیکی بین این شرکت چینایی و شرکت نفتی آرامکو عربستان از سوی وزارت امور داخله این کشور لغو شده بود.

سایت افشاگر ویکی لیکس با نشر گزارشی گفته بود که قراداد تخنیکی هووایی به دلیل جلوگیری از درز معلومات نفتی عربستان به چین و ایران، لغو شده است.

Author

About Author

3 thoughts on “مشخصات شخصی سه میلیون حاجی در اختیار عربستان، اسرائیل و انگلستان

  1. درصورت که عربستان سعودی این کاررا با محترم حجاج کرده باشده قابل قبلا نیست چون درآینده این مراسم به یک لکی عیرقبلآ تبدیل میشود این یک کار است که به مسلمان های دینا از طرف کشور که با مسلمانان دشمنی دارد صورت میگردد از این کار باید عربستان سعودی درمقابل حجاج کارنگیرد( ) تشکر از شما

  2. سلام.
    سید حکیم شرارت از خودت است . شیعیان ایران شرارت نکرند . این دولت عربستان بود که در منا با تدابیر خودش و به عمد تعداد زیادی از مسلمانان را کشت و حالا به بهانه آن با این سیستم اطلاعات مسلمانان را در اختیار دیگران قرار می دهد تا مورد استفاده قرار گیرد .

    افراد بی فکری مثل شما هم به سادگی این کارها را باور می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *