قتل‌عام ۱۲۳ نفر در حلب سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، گزارش داده است شبه‌نطامیان مسلح دست‌کم ۱۲۳ نفر را در شمال ولایت حلب کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری سانا روز گذشته (۵ اسد) یادآور شد که بیشتر قربانیانی این قتل‌عام‌ها که به دست شبه‌نظامیان در شهر خان العسل کشته شدند، غیرنظامی بودند.

گروه تروریستی مسلح تیپ انصار الخلیفه مسئولیت قتل‌عام در خان العسل را بر عهده گرفته است، این گروه شبه‌نظامی پس از مثله کردن اجساد قربانیان، آن‌ها را در یک گودال بزرگ بیرون از شهر به طور جمعی دفن کرد، آن‌ها همچنین تعدادی از اجساد را سوزاندند.

این در حالی است که شهر خان العسل در کنترل شبه‌نظامیان قرار دارد.

یک تیم تحقیقاتی روسیه به تازگی فاش کرده است که شبه‌نظامیان در حمله ماه مارچ به شهر خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده کردند، در آن حمله ۲۶ نفر کشته شدند.

کارلا دل پونته، بازرس سازمان ملل، گفته است که شهادت قربانیان این حادثه در سوریه حاکی از این است که شبه‌نظامیان از گاز سمی سارین در سلاح‌های خود استفاده کرده اند.

سارین یک گاز بسیار سمی و بی‌رنگ است که بر روی اعصاب تاثیر می‌گذارد و اگر از طریق تنفس، فروبردن یا تماس با پوست و چشم جذب شود، در چند دقیقه موجب تشنج، فلج و مرگ خواهد شد.

قتل‌عام اخیر در سوریه در حالی انجام شد که دولت‌های غربی همچنان سلاح در اختیار شبه‌نظامیان قرار می‌دهند، بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودی یک قرارداد ۵۰ میلیون دالر ارتش اسرائیل به امضا رسانده است تا سلاح‌ها و تجهیزات قدیمی این رژیم در اختیار شبه‌نظامیان سوریه قرار گیرد.

این تسلیحات شامل انواع گوناگون موشک‌های ضد تانک، موترهای نظامی، تجهیزات توپخانه‌ای و دید در شب است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر ناآرامی‌های خونین است، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این ناآرامی‌ها کشته و میلیون‌ها نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *