فلسطین به دیوان کیفری بین المللی پیوست

محمد عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر خود معاهده رم را امضا کرد و به دیوان کیفری بین المللی پیوست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فلسطین در نظر دارد با پیوستن به دیوان کیفری بین المللی، از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایتهایش در حق مردم فلسطین به این دیوان شکایت کند.

امضای معاهده رم سبب می شود فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی ملحق شود و بدین ترتیب فلسطینی ها حق دارند بین ۳۰ تا ۹۰ روز به این دیوان مراجعه و از سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی شکایت کنند.

براساس گزارشها  ۲۰ توافقنامه دیگر نیز برای پیوستن فلسطین به موسسات سازمان ملل متحد امضا شده است و این اقدام فلسطین قابل پیش بینی بود زیرا محمود عباس پیش از این اعلام کرده بود که اگر شورای امنیت به طرح فلسطین که توسط اردن ارایه شد ترتیب اثر ندهد با امضای توافقنامه های مزبور به موسسات سازمان ملل از جمله معاهده رم و دیوان کیفری بین المللی خواهد پیوست.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو این تصمیم را نادرست خواند و هشدار داد که فلسطینی ها بهای این اقدام را خواهند پرداخت ولی ناظران معتقدند این تهدیدات میان خالی است و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، صرفا برای ارایه چهره قدرتمند از نتانیاهو صورت می گیرد.

طرف های فلسطینی معتقدند که تیم فلسطینی باید هنگام مراجعه به دیوان کیفری بین المللی، جوانب قضیه را از لحاظ حقوقی به خوبی بسنجد زیرا تل اویو مدت هاست که با رایزنی با مشاوران حقوقی در سراسر دنیا برای این روز خود را آماده کرده و به عنوان تلافی اقدام به شکایت از سران گروههای فلسطینی نموده و برای آنها اتهاماتی خواهد تراشید.

مردم فلسطین این اقدام تشکیلات خودگردان را تایید می کنند و همه گروه ها معتقدند که این کار باید پیش از این صورت می گرفت اما به هرحال انجام با تاخیر آن بهتر از آن است که هیچ اقدامی صورت نگیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *