عقب‌نشینی طالبان از ولسوالی بغلان مرکزی

مقام‌های امنیتی ولایت بغلان می‌گویند، حملات طالبان مسلح در ولسوالی بغلان مرکزی عقب‌زده شده و بیش از ده قریه از وجود این گروه پاک‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام‌های محلی بغلان که به هدف بازدید از ساحات پاک‌سازی شده به این ولسوالی رفته‌اند می‌گویند، برای آسیب‌دیده‌گان و بیجا شده‌ها به زودترین فرصت کمک صورت می‌گیرد.

جنرال اکرام‌الدین سریع فرمانده پولیس بغلان گفت، عملیات مشترک نیروهای امنیتی تحت نام «البرز ۹» دست‌آوردهای چشم‌گیر داشته که سرانجام شب گذشته بیش از ده روستا از وجود طالبان مسلح پاک‌سازی شده است.

فرمانده پولیس بغلان از ادامه عملیات «البرز ۹» خبر داده می‌گوید که نیروهای امنیتی تا پاک‌سازی کامل این ولسوالی به عملیات‌شان ادامه می‌دهند.

وی با آنکه از ارقام دقیق تلفات وارد شده به طالبان مسلح جزئیات ارائه نکرد؛ اما گفت دست‌کم ۵۰ طالب مسلح در این عملیات کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته این مقام امنیتی، قریه‌جات غلام‌بای، تاجک‌ها، سیدها، کوک‌چنار، ملاخیل و چندین قریه دیگر پاک‌سازی شده و نیروهای امنیتی در آن‌ها مستقر شده‌اند.

در عین حال، باشنده‌گان ولسوالی بغلان مرکزی می‌گویند در درگیری‌های اخیر خسارات زیادی به آنان وارد شده و خانواده‌های زیادی از منازل‌شان بیجا شده‌اند.

از سویی هم، عبدالحی نعمتی، والی بغلان که با شماری از روسای ادارات سکتوری به این ولسوالی آمده است، از اعزام کمک‌های زودهنگام به آسیب‌دیده‌گان جنگ خبر داد.

والی بغلان وعده سپرد که از طریق ادارات دولتی و نهادهای امدادرسان به زودترین فرصت به این خانواده‌ها کمک صورت می‌گیرد.

با آنکه آمار دقیق خانواده‌های بیجا شده مشخص نشده است؛ اما به گفته مردمان محل صدها خانواده بیجا شده‌اند و منازل‌شان تخریب گردیده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح گفته‌های مقام‌های امنیتی بغلان مبنی بر پاک‌سازی این مناطق را رد می‌کند و می‌گوید هنوز اعضای گروه آنان در این بخش‌ها حضور دارند و همچنان رقم تلفات ارائه شده از سوی فرمانده پولیس بغلان را تکذیب می‌نماید.

سخنگوی طالبان مسلح کشته شدن ۸ تن و زخمی شدن ۱۳ تن از افرادشان را در درگیری‌های ولایت بغلان تائید کرد و ادعا نمود که به نیروهای امنیتی نیز تلفاتی وارد شده است.

ولسوالی بغلان مرکزی در یک هفته اخیر چندین بار شاهد حملات تهاجمی طالبان مسلح بود که این گروه توانست تا نزدیکی‌های شهر بغلان مرکزی نیز دامنه جنگ را بکشاند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *