سومین دوره مسابقات رباتیک افغانستان در ایران برگزار شد

مسابقات رباتیک ویژه دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی در قالب سومین دوره مسابقات انجمن رباتیک افغانستان ( آرا ) و ششمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیر کبیر ( AUTCup2016 ) در ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  این مسابقات با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا ( FIRA ) پس از سه روز رقابت عصر دیروز دوشنبه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اعلام نتایج برتر به کار خود خاتمه داد.

«محمد آصف طیبی» دبیر انجمن رباتیک افغانستان (آرا) به خبرگزاری خاورمیانه گفت: این دوره از مسابقات در حالی برگزار می شود که انجمن رباتیک افغانستان (آرا) با جام دانشگاه صنعتی امیر کبیر (AUTCUP2016 ) که یکی از مسابقات معتبر کشور ایران است مشارکت نموده است.

طیبی با اشاره بر مشارکت تیم دانش آموزی در این دوره از مسابقات افزود : در تمام دنیا وقتی بخواهند برنامه ای هدفمند و طولانی مدت اجرا کنند سعی می کنند از پتانسیل دانش آموزان استفاده کنند.

وی تاکید کرد : شاید دانش آموزان در دوره دانش آموزی خروجی نداشته باشند اما وقتی وارد دانشگاه شدند می توانند با تجربیات بیشتر کارهای جدی تری انجام دهند .علاوه بر این ، یک رقابت علمی که فضای هیجان انگیزی دارد نیز بر روحیه دانش آموزان تاثیر گذار است.

دبیر انحمن رباتیک افغانستان ( آرا ) در پایان گفت : می خواهیم رسانه ها از ما حمایت بیشتری کنند تا دانش آموزان و دانشجویان بیشتری با اینگونه مسابقات آشنا شوند و آموزش ببیند تا بتوانیم آنها را برای رقابت های آینده آماده کنیم . امیدواریم بتوانیم دوره های بعدی کار را قوی تر پیش ببریم .

گفتنی است در سومین دوره مسابقات رباتیک ویژه دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی ۱۵ تیم دانش آموزی و ۱۵ تیم دانشجویی در دو لیگ ترانسپورتر و ترانسپورتر پیشرفته به رقابت پرداختند .

در پایان از تیم هایی که مقام کسب کرده بودند با اهدای جوایز تقدیر بعمل امد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *