سناتور روس: آمریکا در اغتشاشات اخیر ایران نقش دارد

یکی از مقامات ارشد روسیه تاکید کرد آمریکا از هر فرصتی برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی استفاده میکند و در حمایت از اغتشاشگران دست داشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “کنستانتین کاساچوف” رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد که عامل خارجی در اغتشاشات چند روز اخیر در ایران موثر بوده است.

این سناتور روس گفت: در خصوص این حوادث قطعا نفوذ خارجی بی تاثیر نبوده است. من نمی خواهم بگویم واشنگتن نفوذ زیادی بر روند اوضاع داخلی در ایران دارد، ولی در حال حاضر جمهوری اسلامی “نامزد” مناسبی برای دخالت خارجی است.

کاساچوف یادآور شد، واکنش مقامات واشنگتن و سخنان مستقیم “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا درباره اغتشاشات خیابانی در ایران، «تحریک آشکار» معترضین است. ترامپ سعی دارد به این افراد نشان دهد که آنها از سوی آمریکا مورد حمایت قرار دارند.

به عقیده این مقام پارلمانی روس، کوچکترین تردیدی وجود ندارد که آمریکا از هر فرصتی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی در ایران که «دشمن شماره یک» امنیت ملی آمریکا معرفی شده است، استفاده می کند.

کاساچوف با اشاره به خبر چند روز قبل امضای توافقنامه همکاری آمریکا و اسرائیل علیه ایران، افزود: «به همین دلیل مسلما عامل خارجی در راه اندازی اعتراضات در داخل ایران نقش دارد، هرچند این مسئله فعلا  بطور کامل نمایان نباشد.»

وی در عین حال بعید دانست که چنین اعتراضاتی بتواند امنیت و ثبات در ایران را در معرض خطر جدی قرار دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *