سربازگیری گروه داعش در افغانستان و پاکستان

گروه تروریستی داعش در تازه ترین مورد رسما یک کمپین جذب نیرو در پاکستان و افغانستان به راه انداخته که توسط فرماندهان سابق طالبان پاکستان سازماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریستی داعش اخیرا با انتشار ویدئویی از آغاز فعالیت‌های گسترده خود برای جذب نیروهای جدید در افغانستان و پاکیتان خبر داده است.

به گفته گروهی از شبه نظامیان کنار گرفته از داعش، این کمپین بخشی از یک راهبرد کلی به منظور ایجاد پایگاه‌های عملیاتی در ولایت‌های افغانستان که در مرز پاکستان قرار دارند، است.

پایگاه تریبون نیوز، گزارش داد که گروه تروریستی داعش قصد دارد از مبدا این پایگاه‌ها به حمایت لجستیکی و مالی از شرکای شبه نظامی خود در پاکستان که دارای دو شبکه در دو ولایت غربی “خیبر پشتونخوا و بلوچستان” هستند، بپردازد.

همچنین داعش در حال حاضر در حال پیگیری پروسه طراحی عملیات در شهر کراچی در جنوب پاکستان است و شماری از شبه نظامیان کنار گرفته از طالبان که در پاکستان هستند و با شرکای سابق خود از جمله با طالبان افغانستان در تماس هستند، این اخبار را اعلام کردند.

در ویدئو جدید داعش که روز شنبه هفته جاری منتشر شده است، یک سرکرده این گروه تروریستی به نام “حافظ سعید خان” اوراکزای که گفته می‌شود رهبر واحد به اصطلاح خراسان داعش است به سخنرانی می‌پردازد.

داعش لفظ خراسان را برای مناطقی که شامل افغانستان، پاکستان، هند و دیگر کشورهای جنوب آسیا می‌شوند به کار می‌برد.

در این ویدئو چند طالب افغانستانی و پاکستانی با گروه داعش بیعت می‌کنند.

در میان این شبه نظامیان چند رهبر طالبان پاکستان وجود دارد که پیش از این علیه شیعیان شمال پاکستان حملاتی تروریستی را ترتیب داده‌اند.

همچنین در این ویدئو داعش اقدام به سر بریدن فردی که به گفته طالبان، یک سرباز به اسارت گرفته شده ارتش پاکستان است، می‌کند.

ارتش پاکستان هنوز درباره این ادعای داعش اظهارنظر نکرده است. برخی گزارش‌هایی که رسانه‌های پاکستانی درباره این ویدئو منتشر کردند سریعا به دلیل ممنوعیت رسمی گزارش تبلیغات شبه نظامیان حذف شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *