زنان در کندز با بیشترین چالش ها روبرو اند

فعالین زن در ولایت کندز با نگرانی از وضعیت امنیتی شکننده این ولایت می گویند، بیشترین تاثیرات منفی بر روی فعالیت های زنان وارد شده و نا امنی و بحرانی بودن وضعیت باعث گردیده است که زنان از وظایف شان دست بکشند.

زرگل عالمی عضوی شورای ولایتی کندز در گفتگویی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، جنگ های نفس گیر در کندز باعث گردیده است که شمار زیادی از زنان که در ادارات دولتی کار می کردند از وظایف شان دست بکشند.

این عضوی شورای ولایتی کندز گفت، بیجا شدن خانواده ها در اثر جنگ ها و ترس زنان کارمند از جان شان، نا امنی و ترور، دلایلی هستند که زنان از کار شان دست کشیده اند.

در عین حال ریس امور زنان ولایت کندز نیز ازین وضعیت نگرانی می کند.

نصیبه هولکر ریس امور زنان کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در دو سال اخیر شمار زیادی از زنان نخبه که در ادارات دولتی و انجو ها کار می کردند ازین ولایت فرار کرده اند و یا هم از کار شان دست کشیده اند.

بانو هولکر می گوید، بیکار شدن زنان از کار بر علاوه اینکه بر پیکر اقتصاد خانواده ها تاثیرات منفی گذاشته است و از سوی دیگر روند عرضه خدمات را به کندی مواجه ساخته است.

به گفته ریس امور زنان کندز، بیشتر زنان فعال که ازین ولایت فرار کرده اند تا هنوز بر نگشته اند.

ریس امور زنان کندز می گوید، بمنظور دلگرمی زنان دوباره به کار و تشویق آنان در نظر دارند تا گفتمانی را با حضور داشت زنان، مقامات نظامی و ملکی این ولایت به راه بیاندازند و پرسش های شان در مورد اوضاع کندز و تعهدات حکومت در قبال بهبودی اوضعیت از آنان بپرسند.

به باور این فعالین زن، اگر وضعیت همینگونه ادامه پیدا کند، شماری از زنانی که فقط در مکاتب به حیث آموزگار وظیفه اجرا می کنند، آنان نیز از کارهای شان دست خواهند کشید.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *