رئیس جمهورغنی با تاجران و بزرگان افغان در امارات دیدار کرد

13433312_1008732625869646_1139897544152822110_oمحمد اشرف غنی رئیس، جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز جمعه با شماری از تاجران و بزرگان افغان مقیم امارات متحدۀ عربی، در شهر ابوظبی دیدار کرد و حلول ماه مبارک رمضان را به آنان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار تاجران افغان مقیم امارات، مشکلات، پیشنهادات و طرح‌های سرمایه‌گذاری شانرا در راستای فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاری تجار افغان، تأمین امنیت بهتر سرمایه گذاران، اعمار شفاخانه‌ها، اعمار مساجد، کاهش قیمت تعرفه‌های گمرکی، تنظیم بهتر سیستم مالیه دهی، جمع آوری کثافات از شهر کابل و تولید انرژی از آن، با رئیس جمهور شریک نمودند.

رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های تجار ملی مقیم امارات، از علاقمندی تاجران افغان برای سرمایه گذاری در افغانستان قدردانی نمود و به آنها اطمینان داد، که حکومت آماده است تا زمینه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را برای تجار ملی افغان در داخل و خارج از کشور فراهم نماید.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی از تاجران ملی افغان مقیم امارات خواست، که طرح‌های سرمایه گذاری و تجاری شانرا ترتیب و به ریاست جمهوری ارائه نمایند، تا روی آن در شورای عالی اقتصادی بحث گردیده و بر اساس آن تصامیم لازم اتخاذ گردد.

رئیس جمهور از آنان نیز خواست، تا جهت سرمایه گذاری بهتر در بخش‌های مختلف در مشارکت با دولت، مخصوصاً فعال شدن شفاخانه‌های شیخ زاهد و جناح در شهر کابل، طرح‌های مشخص را ترتیب و ارائه نمایند.

رئیس جمهور کشور گفت که حکومت مکلف به تأمین امنیت شهروندان میباشد و ما زمینۀ بهتر سرمایه گذاری را برای تجار افغان فراهم می نماییم.

وی تصریح کرد که حکومت در بخش ترمیم و اعمار مساجد بودجۀ قابل ملاحظه را تخصیص خواهد داد، که این طرح با تخصیص ۳۰۰ میلیون افغانی در بازسازی شش باب مسجد در ماه مبارک رمضان آغاز گردیده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که کشور سویس در بخش جمع آوری کثافات از شهر کابل و حومۀ آن آمادۀ همکاری می‌باشد و طرحی را در زمینه نیز ارائه نموده است. او از تاجران افغان خواست، در صورتیکه خواهان همکاری در این راستا باشند، طرح‌های شانرا به شورای عالی اقتصادی ارائه نمایند.

رئیس جمهور غنی تاجران را در راستای فعالیت‌های بهتر تجارتی به ویژه توجه به تولیدات داخلی تشویق نموده گفت، حکومت آماده است که تعرفه‌های گمرکی را به روی محصولات افغانی کاهش دهد، تا تجار افغان بتوانند زمینه‌های بهتر رشد تجارتی را در داخل و خارج از کشور فراهم سازند.

در اخیر تاجران ملی افغان مقیم امارات متحدۀ عربی، از برنامه‌های حکومت اعلام حمایت نمودند و از توجه رئیس جمهور نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات به تاجران افغان قدردانی کردند. آنان از گفتگوها و مذاکرات صلح بین الافغانی به رهبری حکومت افغانستان نیز حمایت و پشتیبانی نمودند.

دیدار با بزرگان افغان‌های مقیم امارات متحدۀ عربی:

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در جریان سفر رسمی‌اش به امارات، با بزرگان و نمایندگان افغان‌های مقیم امارات متحدۀ عربی نیز دیدار کرد و مشکلات و پیشنهادات آنان را شنید.

بزرگان افغان ضمن حمایت از برنامه‌های حکومت، از رئیس جمهور کشور تشکری نمودند که در روزهای سخت بخاطر حل مشکلات شهروندان افغان سفر می‌نماید.

آنان گفتند که نظر به توجه خاص شما و همکاری مسؤلین سفارت افغانستان مقیم امارات، مشکلات افغان‌ها مقیم امارات حدود ۸۰٪ حل گردید است. آنان از حکومت خواستند که در خصوص جلوگیری از سوء استفاده پاسپورت افغانی از سوی اتباع ممالک دیگر توجه جدی صورت گیرد.

بزرگان افغان‌ مقیم امارات متحدۀ عربی از رئیس جمهور تقاضا نمودند، که مکاتب با نصاب تعلیمی افغانی در امارات ایجاد گردد، تا زمینۀ تعلیم و تربیه فرزندان افغان‌ها در این کشور مساعد شود.

رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های اشتراک کننده گان، از کار کردهای سفارت افغانستان مقیم امارات در زمینۀ جلوگیری از سوء استفادۀ پاسپورت‌های افغانی ستایش نمود.
13417644_1008838312525744_8092388432561151195_n
رئیس جمهور محمد اشرف غنی به مسؤلین سفارت افغانستان مقیم ابوظبی هدایت داد، که در زمینۀ ایجاد مکاتب با وزارت معارف هماهنگی کنند و نیز مشکلات افغان‌ها مقیم امارات را در بخش‌های مختلف، در همکاری و هماهنگی با آنان حل نمایند و گزارش آنرا به ریاست جمهوری بسپارند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ختم این دیدار، با هیئت همراه‌اش به مسجد جامع شیخ زاید رفت و نماز جمعه را در آنجا ادا کرد.

گفتنی است محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از سفر رسمی یک روزه به امارات متحدۀ عربی در رأس یک هیئت بلند پایۀ دولتی، عصر امروز جمعه به کشور برگشت.

Author

About Author