دیپلمات آمریکایی، تعلیق همکاری نظامی اسلام آباد- واشنگتن را تکذیب کرد

سخنگوی سفارت آمریکا در اسلام آباد با رد سخنان وزیر دفاع پاکستان درباره تعلیق همکاری امنیتی اسلام آباد با واشنگتن گفت: ما تاکنون یادداشت یا نامه رسمی در حصوص تعلیق همکاری‌های امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی با پاکستان دریافت نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ‘خرم دستگیرخان’ وزیر دفاع پاکستان دیروز سه شنبه (۱۹ جدی) در سخنرانی در نشست تخصصی ‘راهبردهای منطقه ای امنیت پاکستان’ در موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد، از توقف همکاری های اطلاعاتی اسلام آباد با واشنگتن خبر داد.

وی در واکنش به اظهارات ترامپ در مورد پاکستان افزود: توقف این کمک ها از سوی واشنگتن منجر به توقف گفتگوهای راهبردی می شود که مقامات دو کشور بیش از یک سال سرگرم آن هستند.­

وزیر دفاع پاکستان همچنین از آمریکا به دلیل همکاری نکردن در ایجاد عملیات حصارکشی مرزی با افغانستان جهت جلوگیری از رفت و آمدهای شبه نظامیان انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: پاکستان و افغانستان، حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک کوهستانی دارند که شبه نظامیان و شورشیان به راحتی می توانند از این گونه گذرگاه ها برای تردد استفاده کنند.

سفارت آمریکا در اسلام آباد نیز در واکنش به این سخنان هرگونه ادعای تعلیق همکاری های پاکستان و آمریکا را رد کرد.

ریچارد اسنلسیر’سخنگوی سفارت آمریکا در این خصوص گفت که تا کنون نامه و یادداشت رسمی در باره قطع و یا تعلیق همکاری های نظامی و امنیتی با طرف پاکستانی دریافت نکرده است.

درپی انتشار توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اول جنوری و انتقاد شدید او از حمایت پاکستان از تروریست های افغان در این کشور ، مقامات واشنگتن توقف کمک های امنیتی آمریکا به پاکستان را اعلام کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *