دیدار رئیس‌جمهورغنی با رئیس و اعضای شورای سراسری علمای کشور

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان همزمان با عید سعید فطر با رئیس و برخی از اعضای شورای سراسری علمای افغانستان دیدارکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار در ارگ ریاست جمهوری انجام و “مولوی قیام الدین کشاف” رئیس شورای سراسری علمای کشور عید سعید فطر را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت.

وی افزود که رمضان امسال را دشمنان مردم افغانستان به ماه اشک تبدیل نمودند و مردم عام را در مسجد، بازارها و کسانی را که بخاطر اخذ معاش خویش به بانک رفته بودند، شهید نمودند و تروریستان به هیچ ارزشی حرمت نمی گذارند.

رئیس شورای سراسری علما به حوادث تروریستی سال قبل به مدینه شریف و امسال به مکه شریف اشاره نموده تأکید ورزید که تروریزم مرز و سرحد نمی شناسد.

مولوی قیام الدین کشاف علاوه کرد که آیات قرآن عظیم الشان مارا به سوی اطاعت از خدا و رسول(ص) دعوت میکند و پیام میدهد که اختلاف نکنید و استقامت از خود نشان دهید و صبر داشته باشید و هیچ قوتی شما را مغلوب نمی تواند.

همچنین حجت السلام و المسلمین “سید محمد حسین محقق زاده” عید سعید فطر را به رئیس جمهور و همه ملت مسلمان افغانستان تبریک گفته افزود: ما از نیروهای امنیتی و دفاعی خود حمایت همه جانبه می نماییم و از مخالفین می خواهیم تا به ندای برحق صلح دولت افغانستان لبیک گفته و به روند صلح بپیوندند و از این بیش اصرار به ریختن خون مردم عام نکنند.

وی به موضوع دین ستیزی از طریق نشر برخی مقالات، نوشته های فضای مجازی و از طریق رسانه های کشور اشاره نموده از رسانه ها خواست تا در این زمینه با توجه به روحیۀ اسلامی مردم، متوجه نشرات شان باشند.

آقای محقق زاده گفت که افغانستان در وحدت و تعامل دینی و اجتماعی، الگو می باشد و باید دست در دست هم دهیم تا این وحدت و همدلی تقویت گردد و دشمنان مردم افغانستان در پلان های شوم شان ناکام بمانند.

همچنین رئیس جمهور کشور عید سعید فطر را به همه علمای سراسر کشور تبریک گفته اظهار امیدواری کرد که عید سعید فطر آغازی برای آرامش سرتاسری افغانستان باشد.

وی به حادثۀ تروریستی اخیر در مکه مکرمه اشاره کرده افزود که تروریستان به این عمل شوم خود نشان دادند که سرحد نمی شناسند و تعهد به اخلاق، تهذیب، هدایات الهی، قرآن شریف، سیرت نبوی و افکار علمای اسلام ندارند.

رئیس جمهور محمداشرف غنی افزود که مبارزه با تروریزم، بی ثباتی در چارچوب افکار وارداتی صورت گرفته نمی تواند و باید کارهای اساسی و بنیادی در این زمینه انجام پذیرد. وی به علمای کرام پیشنهاد نمود تا کنفرانس ملی را روی بررسی عوامل فتنه و شورش راه اندازی کنند. همچنان، اساسات فقه حنفی و جعفری در مورد محکومیت فتنه و شورش و فساد به تحلیل گرفته شود.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد که کنفرانسی برای تحلیل افکار ابوحنیفه و امام جعفر صادق روی دست گرفته شود تا اساسات آن به درستی درک شود زیرا افکار آنها وحدت جامعه ما را شکل داده است، اما اکثر مردم از این بحث های پایه آگاهی لازم ندارند.

آقای غنی بر راه اندازی مناظره میان علما و رسانه ها تأکید کرده افزود که در مناظره مذکور روی نظام، ثبات و قانون اساسی بحث های مفصل صورت گیرد و حکومت آماده است تا زمینۀ برگزاری این مناظره را فراهم سازد. رئیس جمهورغنی بیان داشت که گفتمان های ملی باید به پروسۀ منظم و دوامدار مبدل شوند

وی از شورای سراسری علمای کشور خواست تا پیرامون خطبه های جمعه غور بیشتر صورت گیرد و یک سلسله مطالب به صورت دوامدار در مورد وحدت فکر و عمل برای مردم ارائه گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *