دولت لیبیا، ترکیه را متهم به حمایت از تروریسم کرد

سخنگوی ارتش لیبیا اعلام کرد دولت ترکیه تروریست‌های این کشور را برای بی ثبات ساختن لیبی حمایت میکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبیا روز یکشنبه اعلام کرد: ما به صراحت می‌گوییم که ترکیه از تروریسم برای بی ثبات ساختن لیبیا حمایت میکند و در گذشته هم ما اسناد و مدارکی دال بر حمایت ترکیه از تروریسم ارائه کرده بودیم.

احمد المسماری با اعلام اینکه لیبیا درگیر جنگ سختی با تروریسم است، مدعی شد کشورهای ترکیه ، قطر و ایران از تروریسم حمایت می کنند.

المسماری در ادامه از وجود برخی توطئه ها بر ضد احزاب و گروههای ملی در لیبیا پس از سفر اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به برخی کشورهای منطقه خبر داد .

سخنگوی ارتش لیبیا تصریح کرد ترکیه از طریق اینترنت صدها جوان در اروپا را برای پیوستن به گروه تروریستی داعش فرا خوانده است .

احمد المسماری در عین حال تصریح کرد ارگان‌های قضایی لیبیا بر انتخابات آینده کشور نظارت کامل خواهد داشت . این انتخابات با نظارت سازمان ملل و ناظران بین المللی برگزار خواهد شد .

اقدام اخیر گارد ساحلی یونان در توقیف یک کشتی حامل مواد منفجره که عازم لیبیا بود موجب خشم شدید مقامات لیبی و مصر شد و این دو کشور تحقیقات بین المللی را درباره این کشتی خواستار شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *