دمشق: اقدام آمریکا در مرزهای سوریه با شکست مواجه خواهد شد

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد اقدام آمریکا درباره استقرار نیروی نظامی در مرز سوریه، ترکیه و عراق مانند اقدامات قبلی این کشور با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با المیادین گفت: تصمیم اخیر آمریکا درباره سوریه شکست خواهد خورد همانطور که دیگر اقدامات این کشور در سوریه ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا و اسرائیل با هم هماهنگ است افزود: این اقدام آمریکا برای دمشق غافلگیر کننده نبود.

مقداد با تاکید بر اینکه مردم سوریه مصمم است هر گونه توطئه را شکست دهند تصریح کرد: مردم سوریه خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین خواهند کرد و تسلیم تهدیدات آمریکا نخواهند شد.

وی گفت: ارتش سوریه قادر است به تمامی خاک این کشور برسد و تمامیت ارضی را پس خواهد گرفت. کسی که فکر می‌کند می‌تواند بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تأثیر بگذارد در توهم به سر می‌برد.

مقداد اضافه کرد: واشنگتن تاکتیک‌هایی را در پیش گرفته که بر ثبات جهانی تأثیرمی‌گذارد. مواضع روسیه اما جدی است و بیانگر احترام به وحدت سوریه و هماهنگ با مشروعیت بین المللی است. مواضع دمشق و مسکو درباره مخالفت با مواضع آمریکا درخصوص قطعنامه‌های شورای امنیت مطابق است.

وی گفت: ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در کمین تمامی کسانی هستند که بخواهند به تمامیت ارضی سوریه تجاوز کنند. وجود نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای در سوریه متجاوزانه و غیرقانونی است. مواضع نظام ترکیه نیز تبلیغات رسانه‌ای و غیرشفاف است و این کشور مسئول نفوذ تروریسم در سوریه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *