حکم حبس ابد برای ۱۱ عضو اخوان المسلمین

دادگاهی نظامی در مصر ۱۱ تن از اعضای گروه اخوان المسلمین را به حبس ابد محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این افراد به اتهام “تیراندازی و اتخاذ روش‌های خشونت‌آمیز” در ۲۳ اسد علیه ارتش مصر در شهر بندری سوئز متهم شدند،همچنین، این دادگاه ۴۵ تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به پنج سال زندان و هشت تن از متهمان را تبرئه کرد.

درگیری‌ها در مصر در پی مداخله ارتش این کشور در سرکوب هواداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر آغاز شد.

یک روز پس از آن، عدلی محمود منصور، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر یک روز پس از آن در برابر اعضای این دادگاه به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد، دولت دست‌نشانده ارتش مصر سرکوب‌های خونینی را علیه هواداران محمد مرسی آغاز و بیش از ۲ هزار نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین را دستگیر کرده است.

هیئتی قضایی که دولت موقت آن را منصوب کرد، روز دوشنبه گروه اخوان المسلمین را به ارتکاب اعمال خلاف قانون متهم کرد، همچنین، این هیئت اعلام انحلال گروه اخوان المسلمین را به مقام‌های مصری پیشنهاد کرد، این در حالی است که این گروه به طور قانونی در قالب سازمانی غیردولتی (ان‌جی‌او) به ثبت رسیده است.

این اقدام کمی پس از بازداشت محمد بدیع، رهبر گروه ‌اخوان المسلمین در اسد به اتهام “تحریک خشونت” انجام شد.

محمد بدیع ۱۴سرطان گفت کودتا علیه مرسی غیرقانونی است و میلیون‌ها نفر تا بازگشت او به قدرت در خیابان‌ها خواهند ماند، بدیع همچنین وعده “تکمیل انقلابی” را داد که در سال ۲۰۱۱ به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد.

نیروهای امنیتی مصر ۲۳ اسد به تحصن هواداران محمد مرسی در قاهره حمله کردند، تنها در مدت یک هفته درگیری بین نیروهای امنیتی با هواداران مرسی نزدیک به هزار نفر کشته شدند.

کشتار اخیر معترضان در مصر محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشت و نهادهای بین‌المللی انجام تحقیقات مستقل درباره این خشونت‌ها را خواستار شده‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *