حضرت آیت الله العظمی محسنی بار دیگر برای افغانستان افتخار آفرید

حضرت آیت الله العظمی محسنی(دام ظله العالی) رییس شورای علمای شیعه افغانستان و یکی از علمای جهید کشور بار دیگر برای افغانستان افتخار آفرید و سازمان‌های بزرگ پژوهشی جهانی از حضرت آیت الله محسنی با جایزه های علمی معتبر قدر دانی کردند.

حضرت آیت الله العظمی محسنی(دام ظله العالی) به عنوان برترین پژوهشگر در نهمین دوره جایزه بین المللی فارابی در بخش تحقیقات انسانی و اسلامی در ایران شناخته شده است.
همچنان برای وی سه مدال از طرف یونسکو (UNESCO)٬ آیسسکو (ISESCO) و جمهوری اسلامی ایران اهدا شده است.

جشنواره بین‌المللی فارابی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی است که به صورت سالانه برگزار می‌گردد.

یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یکی از سازمان های تخصصی است که در سال ۱۹۴۵ تشکل شد و هدف این سازمان کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین المللی در زمینه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی است و ۱۹۵ کشور عضو یونسکو هستند و مقر آن در پاریس است و در هر کشور دفترهای ساحوی دارد.

ایسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در شهر رباط ، کشور مراکش قرار دارد و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

جایزه برترین پژوهشگر سال در حوزه اسلام شناسی از طریق این سه سازمان بزرگ بین المللی یکی از بهترین دست آوردها در عرصه ادکادمیک افغانستان است و آیت الله محسنی یگانه پژوهشگر افغانستانی است که این جایزه های معتبر را ازآن خود کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *