توافق پنج کشور آفریقایی برای مبارزه با بوکوحرام

پنج کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی بوکوحرام (نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، و بنین) روز شنبه در بیانیه پایانی نشست

پنج کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی بوکوحرام (نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، و بنین) روز شنبه در بیانیه پایانی نشست مشترک خود متعهد شدند برای مبارزه با این گروه تروریستی ۸ هزار و ۷۰۰ تن نیرو تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، این پنج کشور آفریقایی که در ˈیاوندیˈ پایتخت کامرون نشست ضد بوکوحرام برگزار کردند، هر کدام سهمی از این نیروها را تامین خواهند کرد.

این نیرو شامل افراد نظامی، امنیتی و غیرنظامی خواهد بود.

نکوسازانا دالمینی زوما، رییس کمیساریای اتحادیه آفریقا پیش از این خواستار تشکیل ۷ هزار و ۵۰۰ نیرو برای مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام با مشارکت پنج کشور درگیر، شده بود.

دو روز پیش نیز نیجریه و چاد در زمینه تشدید همکاری های نظامی برای مبارزه با تروریست های بوکوحرام تفاهم نامه ای دوجانبه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری «ورلد بولتن»، «الکس باده» رییس ستاد ارتش نیجریه، روزجمعه پس از امضای این یادداشت تفاهم با «ابراهیم محمد» همتای چادی خود به خبرنگاران گفت: نیروهای چاد در خاک نیجریه عمدتا در شهر مرزی «فوتوکل» و «گامبورو نگالا» حضور دارند.

وی افزود: همکاری های نظامی ما از زمان امضای تفاهم نامه در ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) آغاز شد و این دیدار و امضای تفاهم نامه به عنوان مکمل دیدارهای قبلی است.

حملات گروه تروریستی بوکوحرام مستقر در نیجریه از پنج سال پیش تاکنون بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *