تمام دار و ندار یک خانم در بغلان آتش زده شد

هیچ کدام این مقام ها به داد این خانم رسیده گی نکرده

یک خانم بعد از اینکه تمام دار و ندارش را در یک آتش سوزی از دست داده و هیچ مسوولی از وی خبر نگرفت؛ در تماس با خبرگزاری خاورمیانه، مشکلات، چالش های زنده گی و عوامل آن را بازگو کرد.

شوهر این خانم از یک سال به این سو برای دریافت یک لقمه نان به ایران رفته و خودش بدون سرپناه در قریه دشت خاصه ولسوالی گذرگاه نور، شب و روز می گذراند.

نازگل بعد از اینکه شماره تماس خبرنگار خاورمیانه در ولایت بغلان را پیدا می کند، در تماس تلیفونی می گوید که تمام دار و ندار خانه اش از سوی یک زورمند به آتش کشیده شده و همه وسایل و خانه اش به خاکستر مبدل گردیده است.

نازگل که مادر دو فرزند است اظهار داشت که ۲۰ روز پیش فردی بنام بصیر باشنده قریه میرخیل ولسوالی گذرگاه نور خانه اش را شب هنگام آتش زده است که دو اتاق نشیمن، یک دهلیز و یک آشپزخانه اش همراه با تمام وسایل زنده گی اش به خاکستر مبدل شده است.

وی می گوید که بصیر نام شخص زورمند است و به وی اخطار داده است که اگر به حکومت مراجعه نماید سزای بدتر ازین نیز برایش می دهد.

این خانم می گوید عرایض و شکایات مکررش درین مدت به ولسوال و فرمانده پولیس این ولسوالی بی نتیجه بوده و هیچ کدام این مقام ها به داد این خانم رسیده گی نکرده و شخص مجرم درحالیکه در نزدیکی مقر ولسوالی و فرماندهی زنده گی می کند بازداشت نشده است.

وی دلیل اینکه چرا خانه اش از سوی فرد به آتش کشیده گفت: ” یک آدم بدماش و زورگیر از نزد من تقاضاهای نامشروع داشت و مه به گپش گوش نکردم، برم اخطار داد که خانه ات را آتش میزنم، تا که بالاخره به خواستش نرسید خانه مرا آتش زد”.

او که حالا به گفته خودش درین هوای سرد در زیر خیمه زنده گی می کند، از روی ناچاری و ناتوانی به همکاری یکی از نزدیکانش به خبرگزاری خاورمیانه تماس گرفته است؛ تا صدایش بگوش مسؤلین برسد و عامل آتش سوزی منزلش بجزایش برسد.

در عین حال نورمحمد گذر ولسوال گذرگاه نور به خبرگزاری خاورمیانه با پذیرفتن اینکه تمام وسایل منزل این خانم به آتش کشیده است می گوید، پولیس این فرد را حتمن دستگیر می کند، و آنان حس بشر دوستی از ریاست مبارزه با حوادث خواستار کمک به این خانم شده اند.

ولسوال گذرگاه نور گفت عریضه وی را به پولیس محول کرده و ازینکه چرا شخص بصیر نام بازداشت نشده است، پولیس باید پاسخ بگوید.

آقای گذر ادعای این خانم را مبنی بر زورمند بودن این شخص رد می کند و می گوید پولیس ناتوان نیست و حتمن این شخص را گرفتار می نماید و پس از تحقیقات پولیس علت اینکه وی چرا به چنین عملی دست زده است معلوم خواهد شد.

از سوی دیگر خیرالله فرمانده پولیس ولسوالی گذرگاه نور به خاورمیانه گفت: ازینکه او تازه حدود ۸ روز می شود بصفت فرمانده پولیس ولسوالی گذرگاه نور معرفی شده است تا حال از موضوع آگاهی ندارد.

وی می گوید اگر عریضهء از جانب ولسوال به آدرس قوماندانی محول شده باشد اجراات جدی می نماید.

ولسوالی گذرگاه نور، از جمله ولسوالی های دور دست ولایت بغلان است و بیشترین قضایای و خشونت ها از دید رسانه ها پنهان می ماند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *