تقاضای جهانی برای نفت عربستان در حال کاهش است

الولید بن طلال، شاهزاده سعودی گفته است که تقاضای جهانی برای نفت عربستان سعودی به طور مداوم در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، شاهزاده الولید، نوه ملک عبدالله شاه عربستان سعودی در نامه‌ای سرگشاده به مقامات بلندپایه این کشور در مورد این واقعیت که ۹۲ درصد از بودجه دولت متکی بر درآمد دولت است، هشدار داد.

او در این نامه که خطاب به النعیم، وزیر ذخایر نفتی و معدنی عربستان نوشته، گفته است: وابستگی جهان به نفت اوپک، بویژه تولید عربستان به صورت واضح و مداوم در حال کاهش است.

این شاهزاده در ادامه افزود که این تهدید در مورد گاز شیل، در آینده قطعا اتفاق می‌افتد، وی در این مورد به پیشرفت‌های اخیر و کشف منابع گازی در امریکای شمالی و استرالیا اشاره کرد.

شیل نوعی سنگ رسوبی است که از رس فشرده شده به صورت ورقه های نازک، تشکیل شده است.

شیل های گازی گروه متنوعی از سنگ ها هستند که دارای متان محبوس در داخل خود بوده و در اعماق زمین وجود دارند، ولی می توان بوسیله حرارت دادن (تقطیر) و یا ایجاد شکاف هیدرولیکی، متان آن را از دل آنها استخراج کرد.

شاهزاده ولید، یکی از ثروتمندترین مردان جهان با ثروتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار در ادامه داد: تنوع درآمد ضروری است و این نیازمند چشم‌انداز روشن است که باید فورا اجرا شود.

او همچنین از مقامات عربستان سعودی خواست تا در اسرع وقت، طرح‌هایی برای تولید انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدید پذیر به منظور کاهش مصرف محلی نفت، آماده کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *