تعلیق وظایف ۲۰ مامور پولیس به شمول آمرحوزه دوم شهرکابل

وزارت امور داخله با نشر بیانیه ای اعلام کرد که وظایف بیست تن از ماموران پولیس به شمول آمر حوزه دوم پولیس شهرکابل به حالت تعلیق در آورده شده و تحقیقات در باره عوامل ضعف و ناتوانی پولیس در نجات جان فرخنده جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وظایف این ماموران پولیس به اتهام سهلانگاری در قتل فرخنده دختری که چهار روز قبل توسط شماری از مردم خشمگین در منطقه دوشمشیره ولی شهر کابل به جرم آتش زدن قرآن کریم کشته شد، به حالت تعلیق در آمده است.

نورالحق علومی وزیر امور داخله افغانستان گفته است که شخصا جریان تحقیقات در مورد قضیه کشته شدن فرخنده و به خصوص در مورد کم کاری پولیس را از نزدیک نظارت می کند و ریاست تحقیقات جرایم جنایی وزارت امور داخله را موظف ساخته تا در مورد این قضیه به گونه جدی تحقیق کند.

آقای علومی می گوید که وزارت امور داخله تا کنون ۲۸ مظنون را بازداشت نموده و تلاش برای بازداشت آخرین فردی که در قضیه قتل فرخنده دخیل بوده ادامه دارد.

همچنین حشمت الله ستانکزی سخنگوی فرماندهی پولیس کابل نیز به دلیل اظهار نظر غیر مسئولانه در صفحه فیسبوک خود و تاکید روی عملکرد جنایت کارانه قاتلین فرخنده، از وظیفه برکنار شده است.

آقای علومی تاکید کرده است که بخش عمده تحقیقات پولیس را چگونگی اجراآت و ناکامی پولیس در ساحه است و با مشخص شدن نتیجه، اقدامات جدی لازمی در این راستا روی دست گرفته خواهد شد.

وزیر امور داخله به مردم وعده داده که نواقص موجود در کار پولیس را برطرف کرده و در راستای ایجاد پولیس توانا و پاسخگو تلاش جدی خواهد کرد.

Author

About Author