تظاهرات ضد دولتی در مصر

مصری ها در یکی از میدان های قاهره تجمع کردند و شعار “سرنگون باد حکومت نظامیان” و “ملت خواهان سرنگونی دولت است” سر دادند

مصری ها در یکی از میدان های قاهره تجمع کردند و شعار “سرنگون باد حکومت نظامیان” و “ملت خواهان سرنگونی دولت است” سر دادند و منابع امنیتی نیز معترضان را با استفاده از گاز اشک آور و تیر هوایی متفرق کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در آستانه سالگرد انقلاب مردمی مصر که به سرنگونی حسنی مبارک منتهی شد مردم این کشور شب گذشته علیه دولت حاکم تظاهرات کردند.

شاهدان عینی و منابع امنیتی از تجمع دست کم ۵۰ نفر در یکی از میدان های قاهره خبر دادند که شعار “سرنگون باد حکومت نظامیان” و “ملت خواهان سرنگونی دولت است” سر دادند.

این همان شعارهایی است که ۴ سال گذشته توسط مردم سر داده شد و با سرنگونی مبارک امید برقراری دموکراسی و امنیت اقتصادی را در دل مردم زنده کرد.

منابع امنیتی به سرعت معترضان را با استفاده از گاز اشک آور و تیر هوایی متفرق کردند و ۱۳ نفر نیز بازداشت شدند.

گروههای حقوق بشری در مصر دولت را به ارتکاب نقض گسترده حقوق بشر متهم می کنند و معتقدند که حکومت سرکوب به مصر بازگشته است هرچند دولت این اتهامات را نمی پذیرد.

گروه اخوان المسلمین که در پی حملات شدید نیروهای امنیتی رو به ضعف نهاده نیز از مردم خواست در سالگرد انقلاب ۱۸ روزه ای که به سرنگونی حکومت سی ساله مبارک منتهی شد به صورت گسترده دست به تظاهرات بزنند.

از سوی دیگر مخالفان دولت مصر با توجه به فضای عمومی جامعه و کاهش آزادی های سیاسی، انتخابات پارلمانی را که قرار است طی دو مرحله در ماههای مارچ و اپریل برگزار شود یک حرکت نمایشی می دانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *