بیماری قلبی قاتل شماره یک انسان در جهان شناخته شد

محققان در گزارشی جدید اعلام کردند بیماری های قلبی عروقی قاتل شماره یک مردم در جهان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طبق اعلام پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی از ۲۰ سال گذشته در کشورهای نظیر ایالات متحده امریکا، کانادا، استرالیا، جاپان، کوریای جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپای غربی آغاز شده است.

گرگوری راث، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مدتی است که دیگر روند مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی-عروقی در مناطق پردرآمد در حال کاهش نیست و کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد نیز همچنان شاهد افزایش مرگ ومیرهای ناشی از بیماری قلبی-عروقی هستند.

این مطالعه شامل ۲۳۰۰ پژوهشگر از ۱۳۳ کشور دنیا بود. محققان نرخ بین المللی فعلی انواع بیماری های قلبی از جمله سکته، نارسایی قلبی، بیماری قلبی کرونر، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری عروق محیطی را بررسی کردند.

بیشترین نرخ بروز این بیماری ها در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، آسیای مرکزی، و اروپای شرقی و مرکزی است.

اروپای شرقی و مرکزی در کنار عراق، افغانستان و چندین کشور جزیره ای در جنوب اقیانوس آرام دارای نرخ بالای مرگ ناشی از بیماری قلبی هم هستند.

طبق این گزارش، پایین ترین نرخ بروز بیماری قلبی در کشورهای ثروتمند آسیایی از جمله سنگاپور، ژاپن و کره جنوبی مشاهده شد. برخی کشورهای جنوب آمریکای جنوبی نظیر شیلی و آرژانتین هم با نرخ پایین بیماری قلبی روبرو هستند.

پایین ترین نرخ و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در کشورهای آندورا، فرانسه، ژاپن، پرو و اسپانیا مشاهده شد.

به گفته محققان، در حدود ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل بیماری قلبی در سال ۲۰۱۵ جان خود را از دست دادند. بیش از ۴۰۰ میلیون مرد و زن مبتلا به بیماری قلبی-عروقی هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *