بیجا شده‌های جوزجان به شدت نیازمند کمک‌اند

صدها بیجا شده جنگ در ولسوالی‌های آقچه، خانقا و مردیان ولایت جوزجان در وضعیت بد، بدور از اندک‌ترین امکانات زنده‌گی بسر می‌برند و بنابر تداوم درگیری‌ها و نرسیدن کمک‌ها ممکن کودکان این خانواده‌ها با امراض گوناگونی دچار شوند.

حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان با بیان این مطلب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در یک هفته اخیر حدود ۹۰ درصد خاک ولسوالی آقچه به کنترول طالبان مسلح درآمده و همچنان ولسوالی‌های مردیان و خانقا نیز در وضعیت بد امنیتی بسر می‌برند.

بانو کریمی افزود، تنها از ولسوالی آقچه حدود ۱۲۰۰ خانواده از ترس جان‌شان فرار کرده‌اند و اکنون در بخش‌های مختلف ولایت جوزجان در بدترین حالت بسر می‌برند و تا کنون هیچ‌گونه کمک از سوی هیچ نهادی با آنان صورت نگرفته است.

این عضو شورای ولایتی جوزجان می‌گوید؛ اگر به وضعیت این بیجا شده‌گان به زودترین فرصت توجه نشود، بنابر شرایط بد زنده‌گی، احتمال می‌رود که کودکان آنان به امراض گوناگونی گرفتار شوند.

در عین حال، محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان تائید می‌کند که بیجا شده‌های جنگ این ولسوالی‌ها در وضعیت بد زنده‌گی بسر می‌برند.

وی با آنکه از توزیع یک وقت مواد غذایی پخته شده به آنان خبر داد؛ اما گفت این کمک‌ها بسنده نبوده و تا کنون هیچ نهاد امدادرسان و کمیته اضطرار دولت افغانستان توجهی به این بیجا شده‌ها نکرده است.

وی خواستار توجه نهادهای امدادرسان و کمیته اضطرار دولت افغانستان به بیجا شده‌گان این ولسوالی‌ها گردید.

سخنگوی والی جوزجان از ادامه عملیات در ولسوالی آقچه و خانقا خبر می‌دهد و می‌افزاید به هدف عقب راندن طالبان از این ولسوالی‌ها نیاز به عملیات گسترده نظامی می‌باشد.

این در حالیست که روز گذشته طالبان با حملات‌شان شاهراه‌های شبرغان – آقچه و شبرغان – بلخ را بروی ترافیک مسدود کرده بودند که به گفته مقام‌های محلی جوزجان، این شاهراه دوباره بروی ترافیک باز گردیده است.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *