بلندرفتن آمار معتادین در بغلان، سوژه سینماگران شد

افزایش کشت مواد مخدر و آمار معتادین در ولایت بغلان، سینماگران این ولایت را مجبور به ساخت فلمی در همین رابطه ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سینماگران بغلان در این فلم بیزاری شان را از کشت مواد مخدر صحنه سازی کرده اند.

این سینماگران در حالیی فلمی در رابطه به مواد مخدر را به نمایش می گذارند که تعمیر سینمای این ولایت تخریب و جای آن غصب گردیده است.

«دوست بد» فلمی است که سینماگران بغلان آن را با امکانات اندک شان ساخته اند و داستان این فلم به روی زنده گی یک جوان ورزشکار موفق و پر دستاورد بنام کریم می چرخد که از سوی یکی از دوستانش به مواد مخدر آغشته می شود و همه دستاوردهای ورزشی اش به فنا می رود.

عبدالفتاح رشیدی نویسنده داستان و بازیگر مرکزی این فلم به خاورمیانه گفت که افزایش روز افزون رقم معتادان مواد مخدر در ولایت بغلان باعث شده است که این داستان را نوشته و آن را یک فلم بسازد.

رشیدی هدف این کارش را ذهنیت دادن برای افراد جامعه در مقابل مبارزه علیه مواد مخدر عنوان کرد.

در عین حال شکریه اصیل، رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان اکران فلم «دوست بد» را از جانب سینماگران این ولایت یک آغاز تازه برای خانواده سینمای بغلان دانسته و در قسمت رشد این صنعت اعلام آماده گی کرد.

اما سینماگران بغلان می گویند بی توجهی حکومت در قسمت رشد صنعت فلم سازی در کشور باعث شده است که آنان از این حرفه دلسرد شوند.

محمد شیر مرادی کارگردان فلم «دوست بد» با انتقاد از بی توجهی حکومت در قسمت رشد صنعت فلم سازی گفت که رو به رکود گذاشتن این صنعت باعث شده فلم های کشورهای بیرونی در پرده های تلویزیون افغانستان به نمایش گذاشته شود.

وی تخریب تعمیر یگانه سینمای این ولایت را در شهر پلخمری به شدت انتقاد نموده و از حکومت خواستار اعمار دوباره آن شد.

«دوست بد» در مدت ۸ ماه فلمبرداری شده و از سوی موسسه افغان فلم در مرکز هم مورد تایید قرار گرفته است.

در حالی فلم «دوست بد» در ولایت بغلان به نماش گذاشته می شود که ده ها تن بشمول جوانان و نوجوانان در شهر پلخمری در ملاء عام مواد مخدر استعمال می کنند و شب ها بر روی جاده ها می خوابند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *