بست های خالی در ادارات دولتی افغانستان، مطابق با معیار جهانی است

وزیر کار و امور اجتماعی در نشست استجوابیه مجلس نماینده گان، میزان بست های خالی در اداره های دولتی را برابر با معیارهای جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نسرین اوریا خیل، صبح امروز (۱۰میزان) به نشست استجوابیه مجلس فراخوانده شده و به سوال های نماینده گان پاسخ داد.

بانو اوریاخیل اظهار داشت که در حال حاضر ۱۹هزار بست از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار بست دولتی، خالی است که نزدیک به ۵درصد می شود.

به گفته وی، معیار جهانی برای بست های خالی دولتی در دیگر کشورها؛ ۴درصد است که آمار بست های دولتی در افغانستان مطابق به معیار جهانی است.

وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد که این میزان بست های خالی به صورت دوام دار ادامه خواهد داشت؛ زیرا تقاعد، ترک وظیفه و مهاجرت کارمندان دولتی در تمام کشورها به ویژه افغانستان همیشه موجود است.

بانو اوریاخیل به بست های خالی در وزارت کار و امور اجتماعی اشاره کرده و تصریح کرد که ۱۱۶ بست در این وزارت خالی است که که در پروسس برای پر کردن قرار دارد.

وی افزود که تلاش برای پر کردن بست های خالی دولتی جریان دارد تا از میزان بیکاری در کشور کاسته شود.

به اعتقاد وزیر کار و امور اجتماعی، بیکاری عامل اصلی، ناامنی، مهاجرت ها و فقر است که دامن جامعه افغانستان را گرفته است.

در عین حال، بانو اوریاخیل به پروسه امتحان شمولیت کارمندان دولتی اشاره کرده و تاکید کرد که این پروسه به صورت شفاف و تحت نظر هیئت موظف پیش برده می شود.

این اظهارات در حالی صورت می گیرند که هم اکنون بیکاری یکی از معضلات اجتماعی جدی در کشور بوده و شمار زیادی از جوانان تحصیلکرده با آن دست به گریبان هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *