بزودی سفارت قطر در کابل ایجاد می شود

محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی وزیر خارجۀ قطر در دیدار با محمد اشرف غنی «رئیس جمهوری اسلامی افغانستان» در دوحه گفته است که کشورش در آینده نزدیک سفارت خود را در کابل ایجاد نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در رأس یک هیئت بلند پایۀ دولتی به‌منظور غم‌شریکی به‌مناسبت وفات امیر پیشین قطر «شیخ خلیفه حمدآل ثانی» به دوحه سفر نموده بود.

آقای غنی پس از ملاقات و دیدار با مقامات قطری، امروز به کشور برگشت.

رئیس‌جمهور در این سفر با معاون امیر قطر، امیر شیخ عبدالله بن حمدآل ثانی دیدار کرد و یکبار دیگر به‌نمایندگی از دولت و مردم افغانستان مراتب تسلیت و همدردی خویش را به‌خاطر وفات شیخ خلیفه بن حمدآل ثانی به‌او، خانوادۀ مرحومی و مردم قطر ابراز داشت.

رئیس‌جمهور غنی گفت، دولت و مردم قطر به‌خاطر وفات رهبر شان اندوه‌گین می‌باشند و دولت و مردم افغانستان نیز خود را در این غم شریک می‌دانند.

همچنین رئیس‌جمهور کشور شام روز گذشته در اقامت‌گاه‌اش با عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی صدراعظم قطر دیدار کرد و وفات امیر پیشین قطر را به‌وی تسلیت گفت. در این دیدار هردو جانب در خصوص تحکیم روابط بیشتر میان افغانستان و قطر بحث و تبادل نظر کردند.

همچنان محمداشرف غنی صبح امروز با «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجۀ قطر دیدار کرد.

در این دیدار هردو جانب پیرامون گسترش روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه قطر گفت کشورش برای هرنوع همکاری با افغانستان به‌ویژه در راستای تأمین صلح دائمی در این کشور آماده می‌باشد.

وی تاکید کرد که امیر قطر شیخ تمیم بن حمدآل ثانی تصمیم گرفته‌است تا در آیندۀ نزدیک سفارت قطر را در افغانستان ایجاد نماید.

رئیس‌جمهور غنی، افغانستان و قطر را دو کشور دوست دانست و از تصمیم امیر قطر شیخ تمیم بن حمدآل ثانی به‌خاطر گشایش سفارت آن کشور در افغانستان استقبال کرد.

او گفت، به‌منظور گسترش روابط میان افغانستان و قطر و در زمینۀ گشایش سفارت آن کشور آمادۀ هرنوع همکاری می‌باشیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *