بحران شدید فقر دامن گیر شهروندان امریکا

در تازه ترین نظر سنجی که در ایالات متحده امریکا صورت گرفته، از هر پنج امریکایی بزرگسال چهار نفر با بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می کنند و برای گذران زندگی خود نیازمند کمک هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از اسوشیتدپرس،  نتایج بررسی های انجام شده که در اختیار اسوشیتدپرس قرار گرفته است نشان دهنده شکاف عمیق بین ثروتمندان و قشر فقیر در امریکا و از دست رفتن کارهای تولیدی با درآمد خوب برای مردم این کشور است.

این نتایج در حالی به دست آمده که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در تلاش برای عمل به وعده های خود درخصوص بهبود اوضاع اقتصادی این کشور است.

وی در سخنرانی های اخیر خود اعلام کرد مهم ترین اولویت کاری او  مهیا ساختن فرصت ها  و از بین بردن نا برابری و اختلاف شدید درآمدهاست .

باتوجه به نا برابری شدید درآمدی در امریکا ، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۸۵ درصد از مردم این کشور با ناامنی اقتصادی روبرو خواهند بود .

مشکلات به ویژه میان سفید پوستان رو به افزایش است،  نگرانی میان این گروه نژادی درمورد آینده اقتصادی خانواده هایشان دست‌کم از سال ۱۹۸۷ تاکنون به بالاترین سطح خود رسیده است.

جدیدترین نظرسنجی که مرکز نظرسنجی « AP-GfK » انجام داده است نشاندهنده آنست که  ۶۳ درصد از سفید پوستان وضع اقتصادی ضعیفی دارند .

ایرنه سالیرس ۵۲ ساله ساکن بخش بوچانان ایالت ویرجنیا گفته است،فکر می کنم وضع بدتر شود، سالیرس که سه مرتبه ازدواج کرده و طلاق گرفته است اکنون حتی برای تهیه میوه و سبزیجات با مشکل جدی روبرو است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *