“اسرائیل از تغییر توازن قوا در منطقه وحشت دارد”

شکست داعش در سوریه و عراق، و تشکیل ائتلافی با حضور ایران، سوریه، حزب‌الله و نیرهای عراقی توازن قوا را در منطقه به ضرر اسرائیل تغییر داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی حملات جنگنده‌ها و موشک‌های اسرائیل به اهدافی در اطراف دمشق را نشان دهنده نگرانی تشدید شده اسرائیل از پیروزی قریب‌الوقوع بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جنگ داخلی این کشور دانسته است.

کابینه امنیتی اسرائیل طی روزهای اخیر نشست‌های متعددی را برگزار کرده است تا درباره چگونگی پاسخگویی به شرایطی که در آن بشار اسد کنترل کامل کشور را گرفته و نفوذ ایران در سوریه گسترش یافته است، بحث و بررسی صورت بگیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که سیاست این رژیم متوقف کردن انتقال سلاح‌هایی از مبدا سوریه به مقصد لبنان است، سلاح‌هایی که حزب‌الله «تغییر دهنده زمین‌بازی»‌ توصیف شده‌اند.

طی شش سال اخیر، اسرائیل بیش از یکصد حمله هوایی را علیه ارتش سوریه و ذخایر تسلیحات و تأسیسات نظامی حزب‌الله انجام داده است.

به نوشته ایندیپندنت، این حملات نشان می‌دهند که اسرائیل تلاش دارد خود را برای رخدادهای احتمالی سوریه در سال ۲۰۱۸ آماده کند:‌ با آشکار شدن پایان جنگ داخلی، حزب‌الله و نیروهای مسلح سوریه، که طی جنگ کارآزموده شده‌اند، دیگر درگیر جنگ نیستند و می‌توانند آماده اعزام برای مقابله با اسرائیل شوند.

این نشریه انگلیسی می‌نویسد، جنگ سوریه تقریبا تمام شده است، اما موفقیت ائتلافی متشکل از ایران، سوریه، حزب‌الله و نیروهای عراقی به معنای این است که توازن قوا در منطقه به ضرر اسرائیل تغییر یافته است.

در این گزارش آمده است، ارتش سوریه در جریان عملیاتی که از یک هفته پیش آغاز شد، به سرعت و بدون مقاومت چندانی در حال پیشروی در قسمت‌های وسیعی از نقاط تحت کنترل شورشیان (تروریست‌ها) در ادلب در جنوب غرب حلب است. واحدهای نظامی سوری با حمایت توپخانه و حملات هوایی در حال مبارزه با عناصر گروه هیئت تحریرالشام هستند، گروهی که پیشتر به عنوان جبهه النصره شناخته می‌شد و شاخه سوری القاعده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *