انتقاد ترکیه از آمریکا مبنی بر کاهش کمک مالی به سازمان ملل

رئیس جمهور ترکیه از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر قطع کمک های مالی به سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنگره ولایتی حزب عدالت و توسعه در ولایت “دوزجه” اعلام کرد: آمریکا می‌خواهد حمایت مالی خود را به سازمان ملل قطع کند.

او خطاب به ترامپ اعلام کرد: من فکر می‌کنم شما گفته بودید دموکرات هستید و به دموکراسی اعتقاد دارید اما همه چیز براساس خواسته شما پیش می‌رود.

اخیرا آمریکا اعلام کرد که این کشور میزان حمایت مالی خود را به سازمان ملل کاهش می‌دهد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، سهم آمریکا از بودجه این سازمان برای سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی نسبت به دو سال گذشته ۲۸۵ میلیون دالر کاهش خواهد یافت.

این تصمیم آمریکا احتمالا به دلیل تصویب قطعنامه مخالفت با تبدیل شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل است که آمریکا یک بار آن را در شورای امنیت وتو کرده بود و به شدت از رای آوردن آن در مجمع عمومی ناخرسند شد.

در بیانیه دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل آمده است: علاوه بر کاهش قابل توجه بودجه، ما وظایف مدیریتی و اقدامات حمایتی سازمان ملل را کاهش داده، حمایت از اولویت‌های اصلی آمریکا در سراسر جهان را تقویت کرده و مقررات و مسئولیت پذیری بیشتری را به کل سیستم سازمان ملل تزریق کردیم.

یکی از اهداف دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا کاهش میزان مشارکتی بوده که آمریکا در برنامه‌های سازمان ملل دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *