انتقاد از عرضه خدمات صحی بی کیفیت در هرات

0,,16123818_303,00شماری از شهروندان هرات در غرب کشور از عرضه خدمات بی کیفیت صحی در شفاخانه های خصوصی در این ولایت شاکی هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ‌شهروندان هرات می گویند که در بیشتر کلینک‌های صحی داکتران متخصص وجود ندارد و کیفیت خدمات این مراکز نسبت به پرداختی‌های مشتریان برابر نیست.

آنان تاکید کرده اند که در برخی از ولسوالی‌ها، دوای بی‌کیفیت و تاریخ گذشته با قیمت گزاف فروخته می‌شود این در حالیست که مسئولان ریاست صحت عامه هرات از نظارت دقیق مراکز صحی خصوصی در این ولایت خبر داده‌اند.

محمدآصف کبیر، سرپرست اداره صحت عامه هرات گفته است که در این ولایت ۵۳ مرکزصحی خصوصی فعال است اما در این اواخر، دروازه یک باب کلینیک خصوصی و چندین باب دواخانه به دلیل اضافه‌ستانی و عدم تکمیل اسناد شان مسدود شده است.

در همین حال آقای کبیر افزوده است که حدود ۸۰ درصد از مردم ولایت هرات به خدمات صحی اولیه دسترسی دارند و اضافه‌ستانی کلینیک‌های خصوصی از مراجعان را رد نموده است.

وو می‌گوید که مراکز صحی خصوصی نظر به میزان ارایه خدمات شان از مریضان پول می‌گیرد.

با این حال شماری از اعضای شورای ولایتی هرات نیز از کیفیت پایین خدمات کلینیک‌های خصوصی در هرات انتقاد نموده و ریاست صحت عامه را مقصر می‌دانند.

سمیه رامش، عضو شورای ولایتی هرات گفته است که عدم نظارت درست از کلینیک‌های خصوصی در هرات، سبب شده تا بسیاری‌ها به منظور تجارت دست به ایجاد چنین مراکزی بزنند.

Author

About Author