فرانسه: خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران اشتباه بزرگی است

رئیس جمهور فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی خارج شدن دونالد ترامپ رئیس امریکا را از برجام اشتباه بزرگی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نباید از توافقنامه هسته ای با ایران خارج شد چرا که انجام چنین کاری اشتباه بزرگی خواهد بود.

مکرون اظهار داشت: از نظر ترامپ این تواقفنامه هسته‌ای همه موضوعات در ارتباط با ایرن را در برنمیگیرد که شخصأ من هم با وی هم نظر هستم، ولی ما این توافقنامه را داریم و این یعنی ما فعلا یک روند نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را داریم و فکر می کنم که داشتن این روند نظارت، بهتر از نداشتن روند نظارت باشد.

مکرون با اشاره به اینکه توقف این توافقنامه ما را وارد وضعی همانند کوریای شمالی خواهد ساخت افزود: به باور من باید این توافقنامه تکمیل گردد و من نیز تلاش خواهم کرد تا ترامپ را متقاعد سازم تا در باره ایران نگرانی نداشته باشد.

ماکرون افزود برای رفع نگرانی‌ها اول باید یک روند نظارت بر روی موشک های بالستیک و فعالیت های بالستیک ایران داشته باشیم که این یک نگرانی برای کل منطقه است. در گام بعدی باید یک توافقنامه جدید طرح کنیم که در این صورت ما می توانیم روی تحریم ها و توافقنامه ها در بخش مربوط به موشک بالستیک کار کنیم. سومین نکته این است که ما باید توافقنامه هسته ای سال دوهزار و پانزده با ایران را برای سال بعد دوره بعد از دوهزار و بیست و پنج تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: دنیا با این توافقنامه هسته‌ای به مکانی امن تبدیل شده و دولت‌هایی هم هستند که از قوانین بین‌المللی حمایت نمیکنند اما سعی می‌کنند به تسلیحات هسته‌ای دست یابند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *