الجبیر: حزب الله باید خلع سلاح شود

وزیر خارجه عربستان حزب الله لبنان را مانعی بر سر راه دولت لبنان دانسته و خواستار خلع سلاح این حزب برای برگشت امنیت به لبنان شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: اگر حزب‌الله سلاح‌هایش را به دولت تحویل ندهد و تبدیل به یک حزب سیاسی نشود همه لبنان به گروگانی در دست این حزب و پس از آن به ایران تبدیل خواهد شد.

الجبیر مدعی شد: عربستان باور دارد که حزب الله که سازمان تروریستی است و اگر بر اساس توافقنامه خلع سلاح نشود، شبه نظامیان مسلح خارج از چهارچوب قانونی محسوب میشوند.

وی تاکید کرد: عربستان با روی کار آمدن حزب الله به عنوان یک حزب قدرتمند و به دست گرفتن حکومت لبنان به شدت مخالف است.

الجبیر افزود: ما مخالف اقدامات “تروریستی” حزب‌الله و مداخله‌اش در امور کشورهای دیگر هستیم ما مطمئنیم که لبنان در صورتی که حزب‌الله خلع سلاح نشود و به یک حزب سیاسی تبدیل نشود روی امنیت را نمی‌بیند.

وزیر خارجه عربستان درباره اقدامات این کشور گفت: ما با هم پیمانان خود برای یافتن راهی که لبنان را به جایگاه سابقش برگرداند تلاش میکنیم و اجازه نمیدهیم که لبنان به خاطر یک حزب یا تصمیم های ایران دچار بحران شود.

وی تاکید کرد که عربستان با تمام قوت از سعد حریری حمایت میکند و باور دارد که حزب الله مانعی بر سر راه دولت حریری است و از بان ک های لبنان برای قاچاق پول و مواد مخدر به بحرین، یمن و سوریه استفاده میکند و این موضوع غیر قابل قبول است.

الجبیر عربستان را از بزرگترین حمایت کنندگان لبنان دانسته افزود: بسیاری از سرمایه گذاران لبنانی در عربستان حضور  دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *