افزایش پولیس زن در صفوف پولیس بلخ

نقش برجسته زنان در صفوف نظامی و دولتی موثریت خاص برای تامین صلح در کشور دارد.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، مقام‌های امنیتی در ولایت بلخ از نقش خوب زنان در صفوف نیروهای امنیتی سخن می‌گویند.

به گفته آنان، پولیس زن در صفوف پولیس ملی نه تنها باعث حل مشکل اقتصادی بعضی خانواده‌ها می‌گردد بلکه موثریت خاصی در انجام وظایف پولیس در هنگام راه اندازی عملیات و بازرسی  خانه‌ها  دارد.

با وجود تغییرات کلی پس از سه دهه جنگ در کشور امروز خانم‌ها نیز نقش موثر و اساسی در تامین امنیت کشور دارند، آنان با قرار گرفتن در صفوف پولیس در بیشتر موارد در عملیات های تصفیه‌ی، بازرسی منازل و نبرد در مقابل دشمن در کنار همسنگران مرد قرار می گیرند.

پولیس‌ زن در شمال کشور  مدعی اند  که  به هیچ مشکلی در جریان وظیفه دچار نیست و از امتیاز مساوی با پولیس مرد بر خور دار اند، دوم سارن شکیلا مسوول جندر زون شماره  پنج پولیس سرحدی در شمال کشور به رسانه ها گفته است که از وضعیت زنان و سهولت هایی که برای آنان در نظر گرفته شده رضایت دارد.

در عین حال  لیدا یکی دیگر از افسران پولیس زون شماره  پنج سرحدی در بلخ می‌افزاید که پولیس زن از همه امتیازات در این زون برخوردار میباشند،

وی در پرسشی که آیا پولیس زن از سوی پولیس مرد مورد  آزارهای قرار می گیرد یا خیر بیان داشت که  تا هنوز هیچ گونه مشکلی در این مورد نداشته اند و این موضوع برمیگردد به اخلاق خود شخص.

سمونوال عبدالرزاق قادری آمر امنیت ولایت بلخ نیزی چندی پیش گفته بود که نیازمندی به پولیس زن در جامعه امروزی  بیشتراز هر وقتی در صفوف پولیس به چشم می‌خورد و با افزایش شمار زنان در  مراکز امنیتی، مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی همچنان  تاکید میدارد که در صفوف پولیس بلخ تا به حال۷۸  زن مصروف انجام وظیفه هستند.

گفتنی است که حضور پولیس زن در صفوف پولیس باعث ایجاد سهولت‌ها در جریان عملیات‌ها و بازرسی‌ها می‌گردد و  نظر به گفته مقامات امنیتی علاقمندی خانم‌ها به صفوف پولیس نسبت به گذشته بیشتر شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *