افراد مسلح غیر مسئول در ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار خلع سلاح می‌شوند

روند جمع آوری اسلحه از نزد افراد مسلح غیر مسئول که باعث درگیری و نا امنی در ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار گردیده است، از سوی هیأت اعزامی از مرکز از یک هفته بدینسو آغاز شده است.

خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت، هیأت اعزام شده از مرکز با نیروهای مشترک امنیتی وارد این ولسوالی شده و روند جمع آوری اسلحه را از نزد افراد مسلح غیر مسئول آغاز نموده اند.

به گفته آقای اسیر تا کنون مقداری از اسلحه از نزد این افراد جمع آوری شده است؛ اما وی در مورد رقم دقیق آن جزییات نداد.

در ماه های اخیر در پی درگیری های مسلحانه میان افراد مسلح غیر مسئول در ولسوالی چاه‌آب دست کم ۱۰ فرد ملکی کشته و زخمی شدند و همچنان این افراد به زورگویی، قتل، لت و کوب و حمله بالای اماکن مقدسه متهم استند.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، پرونده افراد متهم به این قضایا ترتیب شده و به ارگانهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

به گفته هیأت اعزام شده از مرکز بررسی‌ها را در ولسوالی چاه آب آغاز کرده اند و همچنان در حال جمع آوری اسلحه از نزد کسانی استند که در درگیری های مسلحانه دست داشتند.

این درحالیست که پیش ازین شماری از باشنده گان ولسوالی چاه آب طی یک گردهمایی اعتراضی آمربشیر قانت فرمانده حزب اسلامی و افرادش را متهم به قتل چندین تن کرده و از حکومت خواسته بودند که این فرمانده محلی و افرادش را به کیفر برساند.

گفته می‌شود اکنون آمر بشیر قانت در کابل مرکز کشور به سر می‌برد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *