اعضای شورای ولایتی ننگرهار مصروف کارهای شخصی هستند

باشنده گان ولایت ننگرهار ضمن انتقاد از کارکردهای شورای ولایتی مدعی هستند که اعضای این شورا بیشتر از اینکه به فکر حل مشکلات مردم باشند، به دنبال کارهای شخصی شان هستند.

به گفته شهروندان ننگرهار، شورای ولایتی این ولایت تا حال کدام کار در خور انجام نداده و اعضای آن وعده های پیش از انتخاب شان را فراموش کرده اند.

این شهروندان معتقدند که اعضای شورای ولایتی بیشتر وقت را به وظیفه شان حاضر نبوده و در انجام وظایف شان نیز سهل انگاری می کنند و بیشتر وقت مقام های عالی رتبه ارتباط دارند.

انجینر شریف الله دولتزی باشنده شهر جلال آباد به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«این واقعیت است که شورای ولایتی باید در خدمت مردم باشد؛ اما در حال حاضر وکیل صاحبان در مقام ولایت و ریاست های دولتی دیگر خود را مصروف ساخته اند از نام شورای ولایتی و مقام خود سوءاستفاده شخصی میکنند.»

به گفته وی، شماری از اعضای شورای ولایتی ننگرهار از آدرس این شورا؛ کارهای غیرقانونی انجام می دهند.

شماری دیگری از شهروندان جلال آباد از کارکردهای شورای ولایتی انتقاد کرده و کارهای آن را قناعت بخش نمی دانند.

ناصر خان شیرزی به خاورمیانه گفت که شورای ولایتی ننگرهار به یک منبع فساد در این ولایت تبدیل شده است.

به گفته وی :«اعضای شورای ولایتی به رای مردم نیامده؛ از طرف یک نفر آمده و کارهای شان برای مردم هیچ قناعت بخش نیست، اگر بگویم که وکیل  شورای ولایتی؛ کمیشنکار است؛ کم نخواهد بود.»

به باور این شهروند جلال آباد، اعضای شورای ولایتی هر کاری را در قبال پول؛ انجام می دهند و صدای مردم غریب را کسی نمی شنود.

با این حال، ذبیح الله زمری، منشی شورای ولایتی ننگرهار به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«این حق مردم است که درباره هر وکیل اظهار نظر کنند.»

وی برخی از اظهارات مردم را تائید کرده و بدون اینکه نامی را افشا سازد؛ افزود که شماری از اعضای شورای ولایتی به کارهای شخصی مصروف هستند و وظیفه اصلی شان را به خوبی انجام نمی دهند.

بر اساس اظهارات زمری، شماری از اعضای شورای ولایتی برخلاف تعهدات شان، کوشش می کنند که اقارب شان را در پست های دولتی بگمارند.

با این حال، وی از مردم نیز شکایت کرده و گفت :«مردم در وقت رای دادن باید از دقت بیشتر کار می گرفتند تا نماینده گان متعهد را به شورا راه می دادند؛ مردم به وعدهای دروغ، باور کرده و شایستگی را در نظر نگرفتند.»

گفتنی است که شورای ولایتی ننگرهار، ۱۹ عضو دارد که ۴ تن از آنان را زنان تشکیل می دهند.

عبدالقیوم ریحان

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *