اعدام افسر کوریای شمالی به علت تاخیر در آزمایش تسلیحات هسته‌ای

North Korean leader Kim Jong Un gives field guidance to the remodelling site of the May Day Stadium in this undated photo released by North Korea's Korean Central News Agency (KCNA) in Pyongyang June 20, 2014. REUTERS/KCNA

یک افسر ارتش کوریای شمالی که مسئول ساخت تاسیسات هسته ای این کشور بوده ، ظاهرا به علت به تعویق انداختن آزمایشی تسلیحاتی و همچنین بر سر فرو ریختن تونلی در « پونگی ری » که تنها تاسیسات آزمایش هسته ای شناخته شده پیونگ یانگ در آنجا است، بدون محاکمه اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از اسپوتنیک منابع آگاه روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه جاپانی «آساهی شیمبون» گفت آزمایش موشک بالستیک «هوآسونگ ۱۲» که ۱۵ سپتامبر انجام شد در ابتدا قرار بود در فصل بهار انجام شود اما تخریب تونلی باعث به تاخیر افتادن آن شد و افسر مسئول در این خصوص به علت کوتاهی اعدام شد.

روزنامه «کوریا تایمز» نیز نوشت این افسر کوریای شمالی که اعدام شده مسئول واحدهای آموزشی ۱۳۱ و همچنین مسئول نگهداری تاسیسات دفاعی در «پونگی ری» و یک سایت پرتاب موشک در «دونگ چانگ ری» بود.

رسانه های کوریای جنوبی نیز هفته گذشته اعلام کردند «هوآنگ پیونگ سو» جنرال ۷۲ ساله کوریای شمالی نیز به علت فساد مالی و به دستور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعدام شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *