اداره محیط زیست خواب است و آلودگی هوا؛ مرگ تدریجی برای شهروندان کابل

کابل پایتخت افغانستان با بیش از ۵ میلیون نفوس یکی از شهرهای بزرگ افغانستان است که تراکم نفوس در این شهر سبب مشکلات زیادی از قبیل کم شدن آب آشامیدنی، آلودگی هوا و دیگر مشکلات شده است.

آلودگی هوا در این شهر به حدی زیاد شده است که از شام به بعد وقتی در جاده‌های کابل قدم بزنید احساس می‌کنید که اکسیجن کم است و این آلودگی سبب بسیاری از امراض شده است.

ریاست محیط زیست افغانستان سال‌هاست که از بودیجه ملی افغانستان پول مصرف می‌کند اما هیچ کار بنیادی و اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام نداده اند.

در تماسی که ما با مقامات اداره محیط زیست افغانستان داشتیم آنها از صحبت کردن در این مورد ابا ورزیدند.

این در حالیست خبرنگار ما در شهر با مردم مصاحبه کرده اند، آنها از این‌که توانایی خرید گاز و چوب را ندارند به مصرف ذغال سنگ رو آورده اند.

همچنان در تماس که ما با نمانیده بیجاشدگان داشتیم آنها گفتند که امنیت در دیگر ولایت‌های افغانستان رو به وخامت گرایده است و مردم مجبور استند بخاطر زنده ماند ولایت‌های ناامنی را ترک کنند و به کابل بیایند.

اگر وضعیت کابل به همین منوال پیش برود دیری نخواهد بود که کابل شهری برای زندگی نباشد، چون سطح آب آشامیدنی خیلی پایین شده است و آب‌های زیر زمینی با انواع باکتری ها ملوث شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *