اتحادیه علمای یمن علیه عربستان سعودی اعلام جهاد کرد

به دنبال حملات جنگنده های عربستان سعودی با همکاری کشور های حاشیه خلیج فارس به یمن، شورای اتحادیه علمای یمن برای مقابله با عربستان اعلام جهاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، علی خالد الشمری» عضو ارشد شورای اتحادیه علمای یمن گفته است که شورای اتحادیه علمای کشورش برای مبارزه با تجاوز عربستان سعودی و ۹ کشور دیگر به یمن  اعلام جهاد کرد.

این عضو ارشد شورای اتحاد علمای یمن گفته است که بعد از تجاوز عربستان به خاک یمن که شهروندان بی‌گناه یمنی را هدف قرار داده  این شورا فرمان جهاد مقدس برای دفاع از وطن و کشور را صادر کرد.

همچنین شورای اتحادیه علمای مسلمان یمن از ملت یمن خواست برای دفاع از کشورشان سلاح به دست بگیرند و در جهاد مشارکت داشته باشند.

الشمری افزود: عربستان و کشورهای عربی با همکاری امریکا و اسرائیل، اقدام به تجاوز به یمن و هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه کرده‌اند بر همین اساس از همه مومنان می‌خواهیم سلاح به دست گرفته و به کمیته‌های مردمی و جنبش انصار الله بپیوندند.

وی تأکید کرد که ملت استوار یمن به جهان ثابت خواهد کرد که توان بالایی برای ایستادگی و مقابله با تجاوز دشمنان را دارد و می‌تواند از خاک و تمامیت ارضی خود به عنوان حق مشروع خود بر اساس همه معاهدات و قوانین بین المللی دفاع کند.

Author

About Author